Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

draaiknop van de radiators beetje of helemaal open zetten bij afwezigheid chalet (camping) ? temperatuur staat ingesteld op 7C graden is dat genoeg?

Wat is de beste temperatuur instelling bij lang afwezigheid!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
979

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zorgen dat de leidingen blijven dooratromen is het belangrijkst. Daarom alle knoppen open draaien. Verder moet je condensvorming voorkomen aan de wanden. Daarvoor is 7 graden wat laag, immers de wanden zijn kouder dan de lucht. En op koude oppervlakken gaat water condenseren. Ik zou daarom de luchttemp op 10 graden instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik reageerde ook al op het eerste antwoord, dat je condensvorming moet voorkomen. Dus waar die min nou goed voor is... van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je natha2011. die - kwam denk ik van mijn minnaar.

Andere antwoorden (2)

In ieder geval de radiatoren helemaal openzetten. Als ze half open staan moeten ze harder werken om de ruimte op temperatuur te houden.
Stel de temperatuur in op 12C graden. 7C graden is te koud, het wordt dan te vochtig in uw chalet. Het is ook voor het behoud van uw chalet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 7° C is koelkasttemperatuur. Dat is te laag, ook ivm condensvorming. Met 10-12° kun je dat uitsluiten.
Bij langdurige leegstand is de vorstbeveiligerstand van de cv ( +7gr) voldoende. (wel alle radiatorkranen openlaten)
De ventilatorroosters open houden. (geen ramen of luikjes op een kier) Overgordijnen of horizontale of verticale lamellen openlaten. Zonlicht helpt mede aan klimaatbeheersing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding