Hoe hou je belletjetrekkers weg bij je huis?

Het gaat hier om een groepje 11/12 jarige jongens.

We hielden het altijd aardig. En we draaien niet door omdat we het zelf vroeger ook speelden. Maar deze jongens gaan een beetje te ver. Ze staan voor de deur, ze schreeuwen heel luid en bellen meerdere keren aan. Dit gaat toch wat te ver.

Ik wil al vooral geen ruzie, dus zijn er nog goed werkende methodes om dit gespuis weg te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (10)

ga na 1 keer bellen achter de deur staan ipv hem open te doen. als ze dan aanbellen, doe meteen open, dan schrikken ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vinden ze juist leuk, hier doen ze het voor de spanning ect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt naar mijn weten ook prima. +
Kijk eens Dennis the Menace, daar vind je een tip :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt natuurlijk de stroom van de bel afhalen, dan is de pret er gauw vanaf. Of je kweekt goodwill, maakt inderdaad de deur meteen open, zodat ze aanvankelijk schrikken. Maar vertelt dan hoe je dat vroeger ook deed, vervolgens duw je ze allemaal een goedkoop waterijs van de Aldi in hun muil en je zult zien dat ze je vervolgens nog mogen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ga achter de deur staan de eerste keer, doe meteen open en presenteer ze een koekje ofzo. Overleg even dat het gewoon 1x leuk is maar nu niet meer en dat het heel vermoeiend is om steeds maar naar de deur te lopen en dat je dat dus ook niet meer doet. Verder zou je ook nog kunnen zeggen dat ALS ze het niet meer doen ze over een maand nog een keer een koek kunnen komen halen.
Hang een briefje op je deur met geen belletjetrekkers.
(ik zeg maar wat hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want de jeugd haalt geen kattenkwaad uit als iemand een briefje neer hangt. jemig. . .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sjongejonge dat stimuleert juist
Ik denk dat negeren het beste werkt, maar dan moeten ze dus wel gezien hebben dat je thuis bent en het dus wel hoort. Dus als ze aanbellen, NIET opendoen, maar bijvoorbeeld wel zorgen dat het licht in de kamer brandt of de tv aanstaat. Geef het een poging of 5, dan is de lol er wel af.

En als dat toch niet werkt? Ik denk dat je gerust de ouders kunt benaderen, daar hoeft echt geen ruzie van te komen, hoor. Als je gewoon uitlegt dat je er een beetje gek van wordt, maar dat je het niet zomaar uit het niets zegt, komt dat vast goed.

Ik zou het namelijk graag te horen krijgen als zoonlief van kattekwaad een nieuwe hobby maakt! Dan krijgt ie een week de tijd om die hobby op z`n kamer af te leren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo veel mogelijk negeeren, en als het blijft doorgaan ervoor zorgen dat je er 1 te pakken krijgt, en die pak je dan ook even stevig aan. zodat er een indruk achter blijft bij die kereltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar ze zwaaien en lachen,bij mij heeft ie het nooit meergedaan,want dat verwachten ze niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga boven uit het raam hangen en gooi een emmer water naar beneden. Dat werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een optie om de wijkagent in te schakelen vooral als je weet wie dit zijn.
Een gesprek met en van hun ouders zou ook een optie kunnen zijn.
12 jaar geleden
zet ze op de foto.verder negeren.ze gaan zich afvragen wat u met de foto`s zult doen.laat ze daar maar over piekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je voordeurbel een paar dagen uit.

Dan gaat de lol er vanzelf af.