kan een vereniging mij verplichten bardienst te draaien?

MIjn dochter van 14 jaar speelt korfbal. Mijn man rijdt een paar keer per seizoen spelers naar de uitwedstrijden en ik was af en toe shirtjes.
Nu heeft de vereniging bepaalt dat wij regelmatig ook bardiensten meoten draaien.
Kan een vereniging ons dit verplichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van 'regelmatig' zal geen sprake zijn. Meestal gaat het om een paar keer per jaar bardienst draaien. Lijkt me niet teveel gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Bliets, het gaat er niet om of het te veel gevraagd is. Het gaat er om of ze het me kunnen verplichten. Even ter info (niet dat her verder veel mee te maken heeft) Ik draai al 20 uur per week vrijwilligerswerk ergens anders.

Antwoorden (3)

Nee, van een verplichting kan geen sprake zijn.

Veel verenigingen hebben een bar en natuurlijk moeten daar mensen voor zijn.
Op die manier kunnen ze de contributie laag houden,
of een wat extra's doen.

Veel verenigingen hebben in hun regelementen dan ook staan, dat bepaalde seniorleden en/of ouders die bardiensten moeten draaien.
Als dat in de voorwaarde staat voor het lidmaatschap,
dan had je dat geweten en dan klopt het.

Maar staat het er niet in, dan kan een vereniging niet
op eigen houtje dat soort verplichtingen gaan opleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit scheelt per vereniging, waarschijnlijk staat het in de statuten omschreven. Als het daar niet in staat kunnen ze het volgens mij niet verplichten.
Waarschijnlijk vragen ze vrijwilligers voor de bardienst zodat de kosten voor het korfbal lidmaatschap niet omhoog hoeven, dus verdien je er waarschijnlijk indirect mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verplichten kunnen ze het niet.
Wij hebben hetzelfde bij de hockeyvereniging van mijn zoon. Nu hebben ze iets nieuws in het leven geroepen. Vrijwilligers draaien tegen een kleine vergoeding de bardiensten. Voor die diensten, maken ze zelf een rooster. Werkt percent.
Suc6 verder.