hoe snel is je conditie weer op pijl?

Na een dipje (weinig aan conditie gedaan) merk ik dat mijn condtie erg omlaag is gegaan. Wist niet dat dat zo snel ging. Hoe snel is het weer pijl, en ik bedoel nu niet met veel sporten maar met gewoon wat meer op de fiets, wandelen enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2K

Het beste antwoord

heb er in de winter ook last van,gewoon iedere dag met een kwartiertje beginnen te wandelen of fietsen en langzaam opbouwen ,vooral op een plek die leuk is,in de zomer gaat het makkelijker je conditie opbouwen.Met een paar maanden kan je het weer op peil hebben,indien het weer goed is en de zon schijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat gaat snel want je spieren hebben een geheugen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Héél snel. Het hangt natuurlijk een beetje af van je leeftijd en je veerkracht. Ben je uit conditie omdat je ziek geweest bent, dan duurt het wat langer.
Eventjes rustig starten. Eerst 5 km fietsen en een uurtje lopen. Dat voer je in een paar dagen op. Je zult zien dat je binnen een week weer je oude conditie terug hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets aan toe te voegen.
Vooral rustig aan beginnen en terug opbouwen. Conditie komt snel terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies. Ga ik ook doen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dat echt zo snel?
Ivana
12 jaar geleden
Ja, dat gaat echt zo snel, zeker als je nog jong bent. Ik zie het aan mijn kinderen die rond de 40 jaar zijn, maar heb het zelf ervaren. Na de dood van mijn oude hond...sjok...sjok, kreeg ik een nieuwe. Die kon er weer vol tegenaan en ik moest mee. Drie uur lopen per dag. Binnen een week had ik de smaak weer te pakken en ik ben....70 jaar! (Toen ik de nieuwe hond kreeg was ik 67 jaar)
Ik heb hier al verschillende boeken over gelezen en diverse bronnen zeggen 3 x per week 5 km joggen.

Wanneer je hier een regelmaat in krijgt kan je zelfs uw conditie niet beter maken.
Je kunt eventueel wel uw persoonlijke record ,snelheid,afstanden ...verbeteren doch je algehele conditie blijft dezelfde.
Trouwens ,overdreven sporten is ook niet goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan vrij snel gaan. Als jij elke dag ongeveer 30 minuten fietst dan merk je binnen twee weken zeker een vooruitgang! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak voor je zelf een klein dagprogramma zoveel minuten die activiteit en zoveel minuten die activiteit b.v.
Goed en gevarieerd eten maar natuurlijk ook ontspannen.
Dus dagelijks je programma afwerken dan gaat het snel weer beter.
En misschien ontdek je nog wel andere dingen waardoor je weer op dreef komt.