Waar dient dat kleine balletje op een squash racket voor?

Ik heb al ruim een jaar een squash racket en onderaan het racket zit een zwart mini balletje tussen de bedrading. Je kunt hem er gemakkelijk tussenuit halen maar ik laat hem er altijd maar lekker tussen zitten, maar begrijp het doel er niet van.
In de winkel worden de meeste rackets met z'n balletje verkocht. Ik heb het aan de medewerker gevraagd maar ze kon er ook geen antwoord op geven.
Ik heb vandaag zonder het balletje gespeeld en ik meen dat hij lichter slaat.
Weet iemand de functie van dit balletje?

http://www.plutosport.nl/media/8823411638302/product/771924.png

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Het beste antwoord

Het is een schokdemper.

http://nl.aliexpress.com/wholesale/wholesale-tennis-racquet-shock-absorber.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat doet een schokdemper precies? Welk effect/toegevoegde waarde geeft het aan je spel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit er om de kans op blessures te verminderen. Dus gewoon laten zitten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu is trouwens een goede (slag) techniek belangrijker om geen blessures op te lopen.. en het gebruik van een juist racket, met goede bespanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks. Ik heb het idee dat ik harder moet slaan met het balletje erop. Zit dat tussen mn oren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is moeilijk te zeggen. De demper zou alleen werken als je de bal ook precies op de goede plaats raakt.