Mag een scheidsrechter een reeds toegekend doelpunt herroepen?

Een scheidsrechter kan in eerste instantie een doelpunt goedkeuren maar even later toch zijn twijfels hebben. Mag hij dan alsnog een doelpunt afkeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
2.9K

Het beste antwoord

Ja, zolang het spel nog niet hervat is.

De KNVB schrijft het onderstaande in de spelregels veldvoetbal:

Beslissingen van de scheidsrechter
De beslissingen van de scheidsrechter betreffende spelaangelegenheden, inclusief of een doelpunt al dan niet is gemaakt en de uitslag van de wedstrijd, zijn bindend. De scheidsrechter mag alleen op een beslissing terugkomen wanneer hij inziet dat de beslissing onjuist was of, naar zijn oordeel, op advies van een assistent-scheidsrechter of de vierde official, vooropgesteld dat hij het spel nog niet heeft hervat of de wedstrijd heeft beëindigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dit is mogelijk maar alleen in overleg met de bond en met een goede reden om dit doelpunt in te trekken