Hoe oud moet je nou zijn om te fitnissen met gewichten? want sommigen zeggen 13, 16 .18

Leeftijd om te fitnissen met gewichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Ligt er helemaal aan hoevaak je wilt fitnessen, met hoeveel gewichten en waarvoor. Je kan hier beter even informeren bij een fitnesscentrum, maar volgens mij mag je pas echt krachttraining doen als je uitgegroeit ben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site kun je de voor- en nadelen zien van krachtraining bij jongeren. Er staat ook een globale index.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was 14 toen ik mocht beginnen, je doet dan wel kracht training maar een wat minder intensieve vorm ervan. Dit wil niet zeggen dat je er niks voor moet doen natuurlijk. Leeftijd verschilt vaak per sportschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op je 18de want dan stop je met groeien
die gewichten en fitnessen enz. heeft een slecht effect op het ontwikkeling van je lichaam (je botten)

Toegevoegd na 1 uur:
Ze doen er nu eigenlijk niet heel moeilijk over ik begon al op mijn 15de al met fitnessen (niet alle sportscholen accepteren dat) mijn zusje van 13 mog absolut niet fitnessen. Voor je gezondheid is het het beste om op je 18de te beginnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dutch bodybuilding kan je ook vragen stellen. Zitten echte fanatiekelingen tussen.

Ik zou inderdaad wachtten tot je 18. Je bent nog volop in de groei. Je kan nog zoveel halen uit lichaamsgewicht trainingen