hoeveel calorieen kun je maximaal per dag kwijtraken?

Dus stel je staat op zonder te eten en gaat sporten, zou je dan kunnen blijven hardlopen tot je al je vet kwijt bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

Nee hoor, dat gaat niet lukken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het vetpercentage van je lichaam. Vaak hebben mensen iets meer vet dan goed voor ze is, maar voordat je dat allemaal kwijt bent raak je uitgeput. Doe liever iedere dag een beetje en dan wordt het ook een stuk makkelijker om het vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan niet je energie voor hardlopen bijv. Haal je uit je eten. Btw je ontbijt overslaan is een van de slechtste dingen die je kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen maximum aantal calorieen die je op een dag kan verbranden, maar al zou je niks eten en alleen maar door blijven sporten zou je op begeven moment flauwvallen. Dus het zou wel kunnen maar dan moet je lichaam wel heel lang zonder voedingstoffen die in eten zitten door kunnen blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je alleen maar calorie-loos eten/drinken eet en drinkt, dan zou het wel kunnen? Of nog niet?
Wanneer je gaat sporten, gaat je innerlijke motortje harder lopen. Daarvoor is brandstof nodig.
Deze brandstof kun je niet uitsluitend uit het vet halen dat in je lichaam opgeslagen ligt.
Je moet dus eten, om te kunnen sporten.
Sporten is goed voor de spierontwikkeling, waardoor je lichaam beter in proporties komt, en daarnaast verbrand je voedsel en een kleine hoeveelheid opgeslagen vet.
Uitsluitend op dit opgeslagen vet sporten is niet mogelijk, omdat je lichaam zich daar tegen verzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens is het wel mogelijk een aanzienlijke hoeveelheid vet kwijt te raken door lange tijd non stop te rennen. In ultralopers kringen wordt er ook wel op getraind. Als het lichaam geen suikerreserve meer heeft gaat het over op vetverbranding en wordt aceton als eindproduct van de stofwisseling geproduceerd. Vanwege de onvolledige verbranding is dat energetisch ook niet erg voordelig. Ik schat dat mensen die aan ulltralopen deelnemen wel meer dan een kg vet kunnen verbranden. Ze zien er vaak ook enorm mager uit. Op zich is het niet echt een ongezonde situatie, maar een aanpassing van het lichaam aan moeilijke omstandigheden. Bij ultralopen heb je het over hardloopwedstrijden langer dan 100 km, soms tot 250 km per dag.