ik kan mij nu maar 3 keer optrekken aan een bar kan ik naar 20 keer optrekken gaan in 4 maanden wat moet ik doen om dit te verwezenlijken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na elke 5 bier je weer overeind hijsen lol !!

Antwoorden (3)

Tja, blijven oefenen, het moeilijkst is de discipline, maar als je een bepaalde tijd van de dag reserveerd om even te oefenen kan je het al snel een stuk vaker, bijvoorbeeld s'avonds voordat je gaat slapen of s'ochtends voordat je naar je werk gaat. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor zul je je biceps moeten trainen. Echter is dat in 4 maanden niet makkelijk aangezien je je spieren goed moeten laten rusten. Als je net een trainingssesie achter de rug hebt is het het beste dat je die spiergroep minimaal 2 dagen laat rusten. Je zult dus je biceps intensief, maar niet te vaak moeten trainen. Dit kan dmv optrekken, halters kopen of bijvoorbeeld dingen optillen waarbij je je armen naar binnenvouwt.
Verwacht niet van jezelf dat je dit na 4maanden al lukt. Er zijn zat mensen die al een jaar trainen en de 20x niet halen. Enkel omdat ze op pure krachtuitbarstingen trainen van een korte tijd. Als je jezelf 20x wilt optrekken zul je moeten krachttrainen en duurtrainen. Dat is niet makkelijk! Verder raad ik je aan om te trainen op een sportschool. Deze beschikt over meer mogelijkheden waardoor je effectiever kan trainen.

Ik raad je wel aan om elke spiergroep te pakken (armen, borst, rug, schouders, benen, buik). Anders worden je armer steeds groter en blijft de rest klein.

Succes ermee!

Toegevoegd na 27 minuten:
Nog een tip. Als je een bepaalde spiergroep traint, zorg ervoor dan voor dat je de rest van je lichaam ECHT stilhoud. Bij bijvoorbeeld je biceps mag je alleen je onderarm bewegen. De rest moet stil blijven.

Vaak bewegen mensen hun schouders en rug, maar dan gebruik je de kracht uit die spiergroep om je biceps te helpen. Dat is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biceps met optrekken?
Volgens mij train je met optrekken dus wel echt je rug het meest biceps ook wel maar die worden veel minder belast dan je rug.
Ik was in 2 maanden van 6 naar 23 gegaan (dit wel iets breder dan schouderbreedte) deed het 1x s'ochtends zo vaak ik kon en s' avonds als je dat doet gaat het snel veel succes