Hoe heet zo'n spiraal die je trap af kan laten 'springen' en waar kun je die kopen?

Soort gadget uit de jaren 90.

12 jaar geleden
in: Sport
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut jaren 80, hoor, zo niet ouder. Ik meen me zelfs te herinneren dat het een typisch jaren'50-dingetje is.

Het beste antwoord

dat heet een slinky ,en moet je gewoon even kijken bij een speelgoed winkel en een blokker

Toegevoegd na 46 seconden:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slinky_(speelgoed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Slinky... Mooi woord; ik had er nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja gek ding ,bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb als kind mijn fret ernaar genoemd. Ze gingen beiden op dezelfde wijze van de trap af.
;-D
Ritsuka
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=ltwxC19s5u8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Action heeft ze ook! Stukken goedkoper dan elders 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha kikobob altijd leuk zo'n beestje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super grappig dat filmpje ritsuka met hem lach je altijd;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit nu bijna te pissen in me broek zo grappig zijn die filmpjes haha

Andere antwoorden (2)

Ik kreeg er zo eentje in de jaren zeventig. De persoon van wie ik die kreeg noemde het een "traploper".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik noem hem springveer, en ik zie hem vaak bij de Action in Heemskerk