Moet ik zo door blijven trainen (fitness)? Zie omschrijving.

Ik ben in de afgelopen maanden ruim 25 kg gezond afgevallen. Gezond eten en fitness. Mijn schema bestaat uit: eerst krachttraining, bijv. borst en triceps ( 3 sets, 10 a 12 herhalingen) daarna 40 min cardio, loopband 40 min minute man. Dat is een interval training dat je om de minuut rust en sprint. Afvallen is zeer goed gegaan en lichaam is nu goed gevormd. Heb nog wel wat vet wat ik graag kwijt wil. Ik wil wat strakker/ droger worden. Wat kan ik aanpassen? Hebben jullie tips? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel je weegt, maar je moet niet te veel af willen vallen en een beetje vet is goed :)
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe veel keer in de week train je? wissel je je schema af?
wat is je voedingsschema?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wissel goed af. Ben 24. 1.77 en. Weeg 74
Ritsuka
12 jaar geleden
kijk ook eens hier voor goeie tips over voeding en training:
http://fitvillains.tumblr.com/
http://www.bodyrock.tv/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die site ken ik. Vind ik niets, sorry. Maar bedankt!!

Antwoorden (3)

Je kan om een strakke buik te krijgen ook nog wat buikspier oefeningen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst complimenten voor je werk! Knap gedaan om 25 kilo af te vallen.
Je moet nu wel wat gaan veranderen want het ergste heb je gehad en nu aan de vorm werken.

Als je je vet nog wilt blijven kwijtraken is het goed om inderdaad per training zo een 30 minuten cardio te blijven doen. Loopband is prima!
Daarnaast zou ik dan aan krachttraining blijven doen maar je moet daar wel een schema voor maken.
Je moet echt alle spiergroepen aanpakken anders krijg je blessures omdat de ene spiergroep veel sterker wordt dan de andere. Dus Borst, Rug, Schouders, Biceps, Triceps en benen.
Je zou bijvoorbeeld na de cardio training elke keer 2 oefeningen (basisoefeningen) kunnen doen per spiergroep. Zo blijft het in balans en wanneer je het in setjes doet van 3 maal 10 met maximaal 30 seconden rust tussen de setjes bouw je niet alleen spieren op maar verbrand je ook nog eens vet.
Dit zou ik dan minimaal 3 keer per week doen en houdt rekening met het feit dat tussen elke training minimaal 1 dag rust zit. Dus het liefst de maandag, woensdag en vrijdag bijvoorbeeld.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook. Train 2 spiergroepen per dag gevolgd door die interval training. Vorm komt wel aan maar heb nu niet echt het gevoel dat ik afval of strakker wordt. Wat raad je aan qua cardio voor de loopband?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel keer per week train je nu dan?
Voor wat betreft de loopband ga je gewoon lekker lopen op tempo en ga je af en toe even sprinten tussendoor en loop je weer rustig, intervallen.
Ik zou ook af en toe afwisselen door bijvoorbeeld 15 minuten loopband te doen en 15 minuten te gaan steppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Train 3x per week. Met een dag rust. Thanks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het prima toch. Ik zou alleen niet teveel meer afvallen want las net je lengte en je gewicht, ik zou nu meer aan vorm werken en je daar meer op focussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat denk ik zelf ook. Maar heb toch nog wel wat vet hoor. Kan echt wel wat strakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, je kunt natuurlijk ook overwegen om het vet plaatselijk aan te pakken met wat gerichtere oefeningen. Dit bijvoorbeeld in mindering brengen op de tijd die je besteed aan de cardio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe doe je dat dan? En is dit goed? Dag1: borst en triceps
Dag2: biceps en benen
Dag3: rug en schouders Zou ik bijvoorbeeld ook 30 min op normaal tempo kunnen joggen en daarna bijvoorbeeld een paar sprintjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja op zich kan dat wel alleen pak je echt maar alles 1 keer, ik zal je mijn schema geven
Dag 1: Borst, Rug, triceps
Dag 2: Benen, Schouders biceps
Dag 3: Borst, Rug, triceps Een week later doe je dan: Dag 1: Benen, Schouders biceps
Dag 2: Borst, Rug triceps
Dag 3: Benen, Schouders biceps Je doet dus eigenlijk zo een schema waarbij je de ene week twee keer een groepen pakt en de andere week de andere groepen 2 keer pakt. Voor mij werkt dit perfect. Zeker ook wanneer je bijvoorbeeld een keertje niet kunt trainen heb je toch met 2 keer trainen alles gepakt. Voor wat betreft je vraag over de loopband kan dat natuurlijk ook. Je moet het gewoon uitproberen wat voor jouw werkt, uitgangspunt is altijd minimaal 20 min cardio (anders is het verbrandingsproces nog niet begonnen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je info man! Ik ga het eens checken. Thanks!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog 1 vraagje, sorry. Is het beter om cardio voor of na de krachttraining te doen? Volgens de Men's Health is het verstandig ná de kracht te doen... Maakt het wat uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En setjes van 3 en herhalingen van ongeveer 10 tot 12 is dat ook voldoende icm jou schema?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een zweert bij cardio voor en de ander bij na. Bodybuilders doen het meestal erna omdat ze dan volledig fit zijn om aan hun spieren te kunnen werken.
Persoonlijk doe ik cardio ervoor omdat ik dan lekker warm ben en mijn spieren dus ook zodat ik minder snel blessures krijg. Ik vind het lekker om aan de gewichten te hangen als ik lekker warm ben.
Bij de setjes doe ik 3 keer 10, dus dat is prima.
Het gezondst is als je Queteletindex (of Body Mass Index) rond de 20 ligt. Dit kun je berekenen door je gewicht in kg te delen door de kwadraat van je lichaamslengte in meters.

QI = gewicht / ( lengte×lengte )

Daarna is het handig om je trainingsstructuur af te bouwen, dat je niet meer afvalt, maar ook niets meer aankomt.