Moet ik zo door blijven trainen (fitness)? Zie omschrijving.

Ik ben in de afgelopen maanden ruim 25 kg gezond afgevallen. Gezond eten en fitness. Mijn schema bestaat uit: eerst krachttraining, bijv. borst en triceps ( 3 sets, 10 a 12 herhalingen) daarna 40 min cardio, loopband 40 min minute man. Dat is een interval training dat je om de minuut rust en sprint. Afvallen is zeer goed gegaan en lichaam is nu goed gevormd. Heb nog wel wat vet wat ik graag kwijt wil. Ik wil wat strakker/ droger worden. Wat kan ik aanpassen? Hebben jullie tips? Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan om een strakke buik te krijgen ook nog wat buikspier oefeningen doen.

Allereerst complimenten voor je werk! Knap gedaan om 25 kilo af te vallen. Je moet nu wel wat gaan veranderen want het ergste heb je gehad en nu aan de vorm werken. Als je je vet nog wilt blijven kwijtraken is het goed om inderdaad per training zo een 30 minuten cardio te blijven doen. Loopband is prima! Daarnaast zou ik dan aan krachttraining blijven doen maar je moet daar wel een schema voor maken. Je moet echt alle spiergroepen aanpakken anders krijg je blessures omdat de ene spiergroep veel sterker wordt dan de andere. Dus Borst, Rug, Schouders, Biceps, Triceps en benen. Je zou bijvoorbeeld na de cardio training elke keer 2 oefeningen (basisoefeningen) kunnen doen per spiergroep. Zo blijft het in balans en wanneer je het in setjes doet van 3 maal 10 met maximaal 30 seconden rust tussen de setjes bouw je niet alleen spieren op maar verbrand je ook nog eens vet. Dit zou ik dan minimaal 3 keer per week doen en houdt rekening met het feit dat tussen elke training minimaal 1 dag rust zit. Dus het liefst de maandag, woensdag en vrijdag bijvoorbeeld. Succes!

Het gezondst is als je Queteletindex (of Body Mass Index) rond de 20 ligt. Dit kun je berekenen door je gewicht in kg te delen door de kwadraat van je lichaamslengte in meters. QI = gewicht / ( lengte×lengte ) Daarna is het handig om je trainingsstructuur af te bouwen, dat je niet meer afvalt, maar ook niets meer aankomt.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100