Is het mogelijk om op je 26ste nog op een sport als Waterpolo te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Het kan heel goed om op die leeftijd op waterpolo te gaan. Een vriend van mij doet het ook en dat zijn over het algemeen mensen van die leeftijd. Daarnaast maakt het toch niet uit hoe oud je bent?

Enige vereiste is overigens dat je kunt zwemmen. Een bal vangen of gooien niet.

Dan zou je ook"het volgende kunnen zeggen tegen je kind die graag op voetbal wil: "Nee jaap, je mag pas voetballen als je met een bal weet te dribbelen en tussen 2 paaltjes weet te trappen"

Dat leer je daar toch?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, er zit geen leeftijd gebonden aan een sport zoals waterpolo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een paar vereiste zijn er wel:
Je kunt zwemmen.
Je kunt een bal vangen en gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker.
Ik heb zelf ervaring met waterpolo en de mannen uit het senioren team zijn zelf al tegen de 50!
Je zou gewoon een keer een vereneging moeten bezoeken om te infomeren en zelf een keertje mee te doen met een training. Verenegingen zijn vaak erg enthousiast als er iemand interesse toont en zullen daarom dus ook interesse tonen richting jou.

Ik wil nog wel even zeggen dat als je intensief gaat spelen dat je wel een goede conditie moet hebben, vooral omdat je niet echt kan rusten omdat je de gehele tijd in het water bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit kan je moet alleen voldoende diploma´s voor zwemmen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan en het was daar vereist om je A en B diploma te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, nou ik kan redelijk zwemmen, misschien nog niet zo snel en lang als dat hun kunnen, maar denk dat dat ook te leren is