Wat is de gevaarlijkste vechtsport die je in nederland kan oefenen?

Voor zelfverdediging zat al een tijdje op boksen maar dat hielp niet egt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om even antwoord te geven op jou hoofdvraag: Nee, er is geen een vechtsport gevaarlijk. Daarna wanneer je wedstrijden gaat doen, is simpelweg de sport waar het meeste is toegestaan het gevaarlijkst. Dan kom je op Muay Thai en MMA uit. Bij Muay Thai mag in Europa de elleboog niet gebruikt worden, dus dan kom je op MMA uit. Volgensmij zoek jij meer een sport zodat jij jezelf beter zou kunnen verdedigen in geweldadige situaties. Goede zelfverdedigingssporten zijn: Krav maga: Snel, effectief, snel te leren. Jujitsu: Beste zelfdefence technieken, duurt lang voor gehele beheersing, veel moeten oefenen om een techniek in real toe te passen. Daarnaast zijn er diverse cursussen te volgen voor zelfverdediging. Er zijn ook vechtsporten. De meeste effectieve vechtsporte zijn: Muay Thai, BJJ, Wing Chun en MMA. Als je hier goed i bent, kun jij jezelf ook prima verdedigen op straat.

ik weet niet of het in nederland te beoefenen is maar kajukenbo is een erg goede sport en anders muy thai is erg goed of teakwondo

Is heeel persoonlijk.. Ik ben na wat omzwervingen bij Wing Chun terecht gekomen wat voor MIJ ontzettend effectief was. Na een paar maanden kon ik redelijk meesparren met mensen die voor de zwarte band gingen bij karate. Maarja, ik ken mensen die na jaaren er nog steeds niets van bakken maar betwijfel of dit met andere vormen wel zo zou zijn.

krav maga lijkt me ook niet voor doetjes ;)

Ik ga ook voor Kraf Maga. Dat doe ik juist niet omdat ik er het gevoel van krijg dat je op de zwarte lijst van de duane komt te staan.

Probeer eens kooivechten .

Aan je reacties te zien, wil je niet vechten voor de sport, maar om in de praktijk een tegenstander uit te schakelen. In dat geval denk ik dat je met karate of taekwondo het meeste resultaat boekt, omdat je dan leert je tegenstander te observeren en op zijn reacties te ageren. Maar als je toch een gevaarlijke vechtsport zoekt, dan is freefight misschien iets........

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100