Is het nodig om een vaarbewijs 2 te hebben om door de oranjesluizen te komen?

Is het nodig om varbewijs VBA nodig te hebben om door deze sluizen te komen? Ik kan nergens regels vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Het hebben van een boot lijkt me belangrijker, dan het hebben van alleen een vaarbewijs. Die dingen zijn erg klein en daarbij zinken ze snel.
Maar alle gekheid op een stokje, voor de grote rijkswateren is vaarbewijs 2 idd verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bij een boot van langer dan 14.99 en dien de boot een hoeveelheid motor vermogen heeft zodat boot sneller kan dan ik dacht 20km of dat boot in plannee kan ,maar het gaat niet om diploma's maar om ervaring zeker in de oranje sluizen ,oefen eerst met vele diverse sluizen ,en dan nog vind ik de oranje sluizen lastig ,neem evt een opstapper met ervaring mee ,ga evt de situatie verkennen ter plaatse .bekijk boekjes vb en voor regels het binnen aanvaring regel boek maar nogmaals breng nooit je zelf en anderen in situatie's die je niet kan overzien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben een sportboot met 125 pk, hier heb je min vaarbewijs 1 voor nodig. Mijn broer heeft pas VBA gehaald en nog niet binnen gekregen. nou heb ik gehoord dat je vaarbewijs VBA nodig hebt om door die sluisen te komen. Terwijl je op het markermeer ook met VB1 mag varen. Nou haal ik uit je antwoord dat je ervaring nodig hebt. Die hebben we, is het alleen zo dat er wordt gecontroleerd op een VBA?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke ik ben niet echt ervaring deskundig maar ben zo 10xdaar door heen gegaan en nog NOOIT gecontroleerd het is voormij meer dan 5jaar terug ,ik vond het heftig van daar m'n zorgjes ik ben trouwens in nl nooit gecontroleerd ,wel na een over treding (tehard )ik vaar zelf met snelle maar ook met zeilboten kano rubber bootjes ,succes
Ja ik werd aangehouden, kreeg een boete van 200 euro, sinds dien heb ik vaarbewijs 2