hoe kan ik mezelf zo trainen dat ik mezelf kan optrekken?

ik kan mezelf nu niet optrekken, en ik wil wel weer meedoen met een survivalrun in mei of juni. ik ben mijn conditie aan het trainen, en vorig jaar heb ik het wel gehaald, maar ik denk dat het een heel stuk comfortabeler wordt als ik mezelf wel kan optrekken. ik heb in mijn huis geen trap ofzo, en ook geen deurposten waar ik zo'n stang in kan hangen. heeft iemand goeie oefeningen die ik kan doen om de goeie spieren kan trainen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn deurposten zijn van aluminium, dus zo'n stang die je er tussen klemt glijdt er tussen uit, of deukt de deurpost, en zo.n stang die je aan de bovenkant hangt kan ook niet, want de rand boven mijn deur in nog geen cm dik en daar zit een raam in

Antwoorden (2)

Heb je gewichten?
Zo niet, neem dan iets anders wat redelijk zwaar is,
bijv. een dik boek.
Of je zusje.
Of je moeder.

Toen mijn zoon op commandotraining zat kwam hij wel eens thuis, zei "Ha moeder", pakte mij op en droeg mij de trap op naar boven.
Zomaar.

Ik geef je niet de links naar echte bodybuilders sites.
Maar deze kan wel:

http://www.lichaamsoefeningen.nl/fitness-oefeningen/armspieroefeningen-en-armspieren-trainen/

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=53837

Kan je niet naar een sportschool?
Kijk dan eens of je kan investeren in een paar halters.

Ga de bossen in.
En pak stevige takken van bomen.
Probeer je daar aan op te hijsen.

Combineer dit alles.
Met het trainen van je conditie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult eerst moeten zorgen dat je sterker wordt in je armen. Koop een paar dumbels en gaar mee oefenen.
Tevens is het goed om je om de dag lekker op te gaan drukken.

Om je te kunnen optrekken zul je die oefening toch regelmatig moeten doen. Zonder oefenen zal het je heel lastig afgaan. Ga dus af en toe naar het bos trek je op aan een tak, of ga naar een speeltuin waar je je kan optrekken aan een klimrek ofzo.

Ik doe al zo een 25 jaar 3 keer in de week aan fitness. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik behoorlijk sterk ben. Echter, wanneer ik het optrekken een jaar niet zal doen dan kan ik mij hoogstens 10 keer optrekken. Wanneer ik het wekelijks doe dan trek ik mij met gemak 3 keer 10 keer achter elkaar op. Wel rustig natuurlijk, niet zwaaien een heel gecontrolleerde beweging. Want als ik het wild en snel doe dan doe ik het dubbele, maar daar doen we het niet voor. Je doet het niet om veel te doen maar omdat je de oefening goed wilt doen en je lichaam er wat aan heeft.
Succes!