Wat is het meest intensief van de volgende 4 apparaten?

De loopband, roeimachine, crosstrainer of fiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoelt op welk apparaat je de meest intensieve training hebt m.b.t. spiergebruik. Dan zou ik de roeimachine en/of de crosstrainer gebruik.

Zowel op de hometrainer als de lopende band gebruik je alleen je benen. Op de crosstrainer moeten ook je armen 'meedoen'. En op de roeimachine komen daar nog je rug- en buikspieren bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tiepvautje..
"..zou ik de roeimachine en/of de crosstrainer gebruiken." bedoel ik natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed beschreven. Zelf vind ik de roeitrainer intensiever dan de crosstrainer, omdat je op de roeitrainer meer "voluit" kunt gaan.

Andere antwoorden (2)

Die apparaten zijn geen van alle intensief.

Die doen namelijk niks.

Ik heb een crosstrainer en een hometrainer (fiets).
Geen van beide erg intenstief.

Het lekkerste train ik op de crosstrainer, omdat je daar echt je benen, je billen en je armen voelt bewegen.
Dat kan op de loopband ook natuurlijk.
Zo'n fiets-hometrainer vind ik niks. Als ik wil fietsen doe ik dat wel buiten, ergens naar toe.

Hoe intensief jij kan trainen op die apparaten hangt dus helemaal van jezelf af.
Wat je het prettigst vind en hoe hard je wilt werken.

Wil je rustig roeien of keihard fietsen?
Dat maak jij uit, niet het apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Puur omdat ik niet weet wat je wilt bereiken. Als jij je benen wilt trainen zou ik voor de fiets kiezen die dan het meest intensief is.
Wil je de bovenkant van je lichaam trainen dan zou ik voor de roeimachine kiezen. Lekker zwaar zetten en je traint je helemaal rot.
Wil je conditie opbouwen zou ik voor de loopband kiezen.

Wil je boven en beneden trainen dan zou de crosstrainer goed zijn.

Lastig te zeggen dus als ik niet weet wat je wilt bereiken. Alles apparaten zijn goed mits je er goed op traint en het past bij jouw trainingsdoel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens vergat ik te vermelden dat je ook je benen meetraint op de roeimachine.