Wat is een goede warming up voor 20-25 jongeren van 16 tot 18 jaar? Iets al dan niet voorbereidend op volleybal.

Ik heb bij de andere vragen hierover niks geschikts gevonden vandaar nogmaals deze vraag maar iets specifieke. Wat we in de vorige lessen hebben gedaan als warming up:
Rondjes rennen + rekken/strekken.
Tikkertje.
Ze (de jongeren) willen graag eens iets nieuws.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (2)

Warming up heeft weinig of geen zin. Gewoon lekker gaan volleyballen. Het dom rondjes lopen en rekken en strekken voegt weinig of niets toe aan de lichamelijke conditie en volgens recente onderzoeken helpt het ook niet om blessures te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ook al helpt het niks vind ik een warming-up toch fijner dan zonder warming-up te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar warming-ups. De een zegt dat een statische warming-up goed is, de ander vind dynamisch beter en de derde zegt dat het niet goed is.
Conclusie: doe wat je zelf fijn vind, en vergeet de cooling down niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar de warming up in deze lessen is verplicht. Vandaar de vraag.
Jongeren van die leeftijd kan je best opdracht geven om zelf een warming.g up op te zetten. Geef daarbij aan dat het Makkelijk te begrijpen moet zijn, en dat er geen sprints getrokken mogen worden en niet gesprongen. Een Partie zitvolley kan een aardige w.u. zijn. Als er te weinig beweging is, doe je er een of twee ballen per veld bij...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben het overigens met de vorige beantwoorder eens, dat rekken en strekken alleen zin heeft als dat heel secuur en met verstand van zaken wordt gedaan.