Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geen pijn in kuiten bij hardlopen?

Waarom heb ik na en tijdens het hardlopen geen pijn in mijn kuiten, maar in mijn bovenbenen?
Iedereen om me heen klaagt altijd over de pijn in z'n kuit, maar ik voel helemaal niets in m'n kuiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
529

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jij altijd al andere dingen hebt gedaan waarbij je je kuitspieren gebruikt, heb je al goed ontwikkelde kuitspieren. Die kunnen dat hardlopen dan goed aan, zodat je daar geen spierpijn zult krijgen.

Jij hebt wellicht minder dan gemiddeld met je bovenbeenspieren gedaan; daardoor voel je die juist meer.

(Daarnaast kan het zijn dat je inefficiënt loopt, waardoor je ofwel je bovenbeenspieren onnodig veel gebruikt. Ook is het mogelijk dat je verkeerd loopt, of verkeerd schoeisel gebruikt, waardoor je niet je bovenbeenspieren, maar je pezen voelt. Als dat zo is moet je oppassen dat je jezelf geen blessure loopt. Spierpijn is geen probleem, peespijn en gewrichtspijn zijn waarschuwingssignalen.)
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding