Wat is beter om af te vallen, hardlopen of wandelen?

Zie vraag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van je conditie. Ieder mens heeft een optimale bandbreedte van de hartslag waarin je niet verzuurt, maar het daardoor wel langer volhoudt. Je optimale hartslag kun je grofweg berekenen (hoe dat moet, voeg ik nog toe). Met een hartslaghorloge kun je optimaal trainen. Dat kan wandelen zijn, hardlopen of een combinatie. Toegevoegd na 1 minuut: alsjeblieft

Bronnen:
http://www.mannen-gezondheid.com/fitness-v...

Hardlopen: daarmee verbrand je meer.

Allebij afwisselen is de beste. Door nieuwe onderzoek blijkt dat als je korte inspanningen doet dit het stofwisseling behoorlijk omhoog brengt. Dus ik zou deze schema paar kwartiertjes aanhouden. 3 min rennen en 1 min uitlopen. Daarna hetzelfde weer herhalen. Dan verbrand je meer vet dan dat je de hele tijd zou slrennen. Nog suc6 met uw training!

dat hangt van een heleboel dingen af : * hoeveel overgewicht heb je? * hoe is je conditie, als je begint met sporten/bewegen? * wat vind je leuker? (als je iets absoluut niet leuk vindt, hou je het vaak niet lang vol....) * hoe oud ben je? Heel veel calorieën gebruikt langlaufen en zwemmen : vooral dat laatste is een prima sport om af te vallen, omdat het je gewrichten spaart - vooral als je erg zwaar bent, draagt het water je, en geeft gelijk weerstand aan de spieren bij het zwemmen. Maar dat is je vraag niet..... Uitgaande van de hoeveelheid beweging / inspanning binnen een bepaalde tijd, zal je bij hardlopen sneller afvallen dan met (in behoorlijk tempo) wandelen. Slenteren is nóg minder inspannend.

HIIT: high intensity interval training.

Bronnen:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/High-intens...

Gezonder eten. Nieuw onderzoek wijst erop dat mensen een bepaalde energievoorraad hebben die ze kunnen gebruiken op een dag. Door hard te sporten verbruik je weliswaar energie, maar de rest van de dag gebruik je minder. Je beweegt iets minder, je zit iets stillen, je staat iets minder vaak op, loopt iets minder dynamisch. Oftewel, volgens deze vers van de pers onderzoeken helpt sporten nauwelijks bij het afvallen als je dit niet vele uren per dag doet. En dat is ook een bekend gegeven uit dieetland. Sporten helpt NAAST het gezonder eten om je spieropbouw goed te houden en voor andere gezondheidsvoordelen. Maar echt afvallen? Dat doe je vooral door niet te veel calorieën binnen te krijgen.

doe het allebei: begin met hardlopen, na een aantal minuten ga je een paar minuten wandelen zodat je weer op adem kan komen, dan ga je weer een aantal minuten hardlopen en dan weet een paar minuten wandelen. Dit is het best omdat je meer verbrand dan gewoon lopen maar je langer door kan gaan dan wanneer je alleen maar hardloopt want dan stort je al snel in.

Hardlopen is veel beter, omdat je doorlopend met je overgewicht wordt geconfronteerd. Ik had ook de gewoonte om rond 5 uur 's avonds te gaan hardlopen, dan is maag nog niet helemaal op voedselopname gericht tijdens de avondmaaltijd. De intervaltrainingen zijn trouwens bedoeld om de snelheid, het herstelvermogen en het weerstandsvermogen (vermogen om pijn te verdragen) te trainen. Als je alleen maar het afvallen als oogmerk hebt kun je net zo goed gewoon hardlopen.

Als je wilt afvallen moet je energie verbranden. Om energie te verbranden heb je een motor nodig. In het geval van een menselijk lichaam heb je het dan over spieren. Ik kan moeilijk naar jouw situatie kijken en je vertellen wat je het beste kunt doen, maar om je toch een advies te geven: -Ben je zwaar? Ga dan niet direct hardlopen, maar wandel, fiets, zwem, roei en doe daarnaast oefeningen om je spieren sterker te maken. Ben je niet zwaar. Ga dan hardlopen en doe dit om de dag en loop geen vast rondje, maar loop op tijd en ga iedere week 5 minuten langer lopen. Begin met 10 minuten en houd een tempo aan waarbij je goed kunt blijven ademen. Trainse!

Nordic Walking is goed voor je.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100