Hoe groot en zwaar mag je maximaal zijn voor een pony van 1.10/1.15?

Een A dus. Het is een welsh.
Antwoorden als: zolang je met de gangen mee gaat, maakt het niet uit. Die antwoorden gaan rechtstreeks de prullenbak in; je zet een volwassene van 80 kilo toch ook niet op een shet?

A, Welsh, rank gebouwd (arabische bouw)
Hoe lang mag ik zijn (totdat het er echt raar uit gaat zien) en hoe zwaar (dat ze me nog wel kan tillen in galop)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens het paardenforum maximaal 30 tot 45 kilo. Deze is aan de kleine kant, dus ik zou zeggen : 35 kilo, hooguit. En bij een normale lichaamslengte begint het er dan ook eigenlijk al een beetje grappig uit te zien. Maar de lichaamslengte is voor het paard niet interessant (vooral niet als je benen de grond nog niet raken - want dan weet je ZEKER dat je te groot bent, al weeg je 30 kilo), het is uitsluitend het lichaamsgewicht dat telt. Dus ook iemand van 1,40 die 75 kilo weegt, zet je niet meer op zo'n klein pony'tje. Toegevoegd na 1 minuut: In de lnk het hele schema voor elk type / gewicht / draagkracht paard, van A-pony tot een paard met een schofthoogte van 1.85... ...ik mag hoe dan ook alleen maar op twee paarden zie ik ;-) Toegevoegd na 3 minuten: En hoewel het schema niet heilig is, kun je er gemiddeld van uitgaan dat het gewicht van de ruiter nooit meer mag bedragen dan 15 % van het gewicht van het paard, want dan wordt het echt schadelijk. Zo'n ukkeponny zal om en nabij de 250 kilo wegen, en dan kom je dus weer in de buurt van de 37,5 die ik had aangegeven.

Bronnen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=...

Richtlijn is dat hij maximaal 7,5 tot 8% van zijn lichaamsgewicht mag dragen mits hij niets mankeert.

Een shet mag 50 kg. Maar deze is groter maar slanker gebouwd ik zou zeggen 60 kg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100