Hoe lang is de stok waarmee ooit een succesvolle fierljep sprong vanaf een vlakke aanloop is gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt: hoe lang is de langste stok...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik, maar dat staat al in mn vraag..

Het beste antwoord

Zoals uit deze bron blijkt waren de polsstokken (hout) van 1956 tot 1975, tien meter lang.
Daarna van aluminium: 12,50 meter incl. verlengstuk.
Vanaf 2006 van carbon: 13,25 meter incl. top.
Hieruit blijkt volgens mij dat het een stok is geweest van 13,25 meter. Bart Helmholt op 27 aug. 2011. met een sprong van 21,51 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer 10 meter