kun je zonder eetpatroon te wijzigen een halve kilo per week afvallen door te sporten?

ik heb een heel slecht eetpatroon, maar het lukt me niet om dat te veranderen. wel voor een paar dagen maar dan val ik weer terug in het oude. met een slecht eetpatroon bedoel ik: ik heb een probleem met slikken waardoor ik geen groente eet, en geen pasta of rijst. ik heb een heel onregelmatig leven wat er voor zorgt dat ik nooit op dezelfde tijd eet, en de ene dag ook heel veel en de andere dag bijna niks.

ik vind sporten wel leuk en vraag me dus af of ik af kan vallen door alleen vaker te gaan sporten

Toegevoegd na 2 uur:
het gaat mij niet echt om het gewichtsverlies, maar om overtollig vet kwijt te raken. als ik aankom aan spiermassa vind ik dat helemaal niet erg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.2K
Kimath
12 jaar geleden
Pas je eetpatroon in gedeeltes aan, dus niet alles ineens omgooien, maar eerst focussen op beter ontbijten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je overal smoothies van maken,drink je toch je vitaminen.. Maar door cardio te doen minimaal 30 minuten( na 20 min. Ga je pas vet verbranden)

Het beste antwoord

Ik heb zelf de ervaring dat dit NIET lukt

Ik wilde een paar kg afvallen en ben echt veel meer gaan sporten maar had geen zin de extra's te laten staan.

Ik kwam eigenlijk aan. Waarschijnlijk door de extra spiermassa die zwaarder is dan vet. EN als je weigert je eetpatroon drastisch aan te pakken ga je ECHT ongemerkt meer eten.

Daarna heb ik heel bewust calorieen geteld en dan val ik keurig 900-300 g per week af (als ik redelijk op gewicht ben gaat het niet meer zo hard).

en dan helpt bewegen wel mee maar alleen bewegen werkt bij mij echt niet
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Lichaamsbeweging zorgt voor meer honger en meer spieren, nogal generaliserend. Gewichtsbeheersing betekent in de eerste plaats je voedingspatroon aanpassen en wel blijvend, de rest van je leven. Voldoende lichaamsbeweging is noodzakelijk om insulineresistentie, de belangrijkste oorzaak van overgewicht, te voorkomen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord +

Andere antwoorden (6)

Van sporten val je wel af, dat zeker. Let wel: je kunt dan wel weer na een tijdje een aantal kilo's aankomen door de spiermassa die je opbouwt. Ik zou als ik jou was eens afslankproducten proberen, bijvoorbeeld van zonnatura. Anders vraag eventueel een diëtist om raad, die weet het meestal het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat dit niet het antwoord op jouw vraag is, maar ik heb een tip voor je.
Ga kijken wat je op een dag eet. Kijk op www.caloriechecker.nl en vul bijvoorbeeld een maand lang alles in wat je eet. Je krijgt adviezen wat je kunt veranderen en je bent je meer bewust van wat je eet!
Je kunt wel afvallen door te sporten, maar bij sporten is gezond eten ook heel belangrijk.
Je kun ook gewoon wel op je 2000 cal. per dag zitten, en daarbij gaan sporten. Dan val je wel af.
Ik zou het sowieso niet aanraden om een halve kilo per week af te vallen, aangezien dit nog best wel veel is.
Kortom; sporten is gezond en helpt je bij het afvallen, maar ik denk dat een gezond eetpatroon nog het allerbelangrijkst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk val je af als je gaat sporten, maar ga geen krachttraining of fitness doen. Van duur sporten val je af, begin eens met een half uur wandelen en bouw dit uit naar joggen en daarna tot ong een uur. als je dat 2 x in de week doet (lage hartslag niet boven 130 bpm) val je wel af. Je stofwisseling zal ook sterk verbeteren. Ik raad je wel aan om hierbij voor je gezondheid om je eetpatroon toch proberen aan te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...

Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet en veel beweegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien maar omdat je gaat sporten ga je na het sporten waarschijnlijk were eten omdat je er honger van hebt gekregen of denkt nu mag ik eten omdat ik net heb gesport, dus ik zou toch adviseren om ook je eetpatroon te wijzigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan, zo leef je niet lang.
Je kan ook geprakte broccoli proberen, alle groenten gewoon gekookt en dan naar binnen.
En 1x in de week iets veranderen, zo hou je het langer vol