Hoe krijg je je remblokjes weer uit elkaar?

Ik heb net het wiel uit mijn mountainbike gehaald, vraag me niet waarom, maar ik heb toen het wiel eruit was de rem ingedrukt. Nu zitten de remblokjes tegen elkaar aan en kan de schijf er dus onmogelijk tussen, hoe krijg ik die blokjes weer uit elkaar? Het gaat hier om Avid Elixir CR.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Zoek de meest brede schroevendraaier uit die je hebt. Nog liever iets wat breder is zoals een beitel. Duw die er tussen en LANGZAAM uit elkaar drukken/draaien. Dat moet lukken.