Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je kickboksen met een bril?

ik wil graag op kickboksen maar ik heb een bril... en die sterkte is - 4,25 dus ik zie dan best wel weinig..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
9.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

je kunt er en speciale beschermingsbril over heen zetten.
dan kan het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit moeilijk zal gaan,maar je kunt als je zou gaan kickboksen ook lenzen in kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de opticien kan je eens vragen naar lenzen. Maar ook hebben ze speciale sport brillen die je hele ogen bedekken deze zijn op sterkte en kan je goed mee sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee,want als je een klap in je gezicht krijgt dan is de kans groot dat het montuur van je bril lijdt tot grote verwondongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou niet verstandig zijn,jij maar ook je tegenstander kunnen lelijk verwond raken. Je kunt met je coach of opticien even overleggen en kijken naar een alternatieve oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet met een bril
Maar je kunt wel met lenzen alleen als je een klap op je oog krijgt kan daar wel iets mee gebeuren.
En een sportbril is ook niet super handig want dat lijkt me best pijnlijk als daar een vuist tegenaan komt
Daarom zal ik in dit geval nachtlenzen gebruiken. Die doe je in terwijl je slaapt en dan kun je de hele dag goed zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij t trainen (bij mijn boksschool: 30 min warming-up, 1u techniek, 15 sparren, 15 coolingdown/buikspier) is het verboden om in t gezicht te slaan, ook bij t sparren waar t soms er wel hard aan toe gaat en dan gaat t min of meer 'per ongeluk'. Ik draag t liefst mn lenzen dan zie je nl ook wat er uitgelegd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciale sport lenzen die kan je bij de opticen halen en na 1 keer gebruiken kan je ze weggooien, veel mensen bij mij op de sportschool hebben die dingen . Trainse nog ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit zelf op kickboxen en heb een bril. Geloof me, die moet je echt niet op doen. Daar je min heb kan het geen kwaad, je ziet echt alles gewoon aankomen.
Lenzen zou een oplossing zijn maar je hoeft niet te lezen ofzo, als je het profiel ziet van je tegenstander is het genoeg.

Ik heb alleen moeite om met een groepsles te zien wat je moet doen zeg maar omdat ie soms verderop staat maar ik vraag het dan aan mijn sparringpartner.

Als je hard genoeg slaat op iemand met een bril heeft ie onvrijwillige lenzen zo groot als het glas is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding