Kan ik in drie à vier weken mijn conditie verbeteren?

Ik heb over 3/4 weken een coopertest, en dan moeten we 12 minuten lang aan een stuk door rennen. Vandaag gingen we dit oefenen, maar dan 4x3 minuten met 1 minuut pauze tussendoor. Dit bouwen we dan op tot volgende week 3x4 minuten en dan 2x6 en dan voor een proefwerkcijfer 1x12.
Mijn conditie is echter niet al te best.. Ik heb een hekel aan sport, maar ik heb een nóg grotere hekel aan slechte cijfers. En je krijgt maar een 6 als je die 12 minuten volhoudt.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om in drie weken mijn conditie dusdanig te verbeteren dat ik een acht kan halen.
Is dat mogelijk, als ik elke dag bijvoorbeeld 2x1 uur ga joggen en het dan opbouw tot rennen of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.7K

Het beste antwoord

Je geeft zelf gedeeltelijk al antwoord, zelf opbouwen. Maar 2x1uur joggen op een dag is te veel.
Ga om de dag joggen en dus een rustdag ertussen. Ga de eerste keer tot het max. aantal minuten en elke keer als je gaat joggen, doe je er een minuut bij op. Maar als je merkt je het niet aankunt, doe dan een stapje terug.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk belachelijk dat je een cijfer krijgt voor je conditie:S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, ik vind het ook belachelijk dat je er een cijfer voor krijgt. Ik ga, om te beginnen, maar eens een stopwatch aanschaffen. ;) En dan heel hard werken en hopen dat het goed komt.

Andere antwoorden (2)

Ja je conditie verbeteren lukt altijd.
Begin niet te veel op 1 dag maar je kunt zelf merken, dat na 1 week je conditie al met sprongen vooruit is gegaan.
Tot hoever je komt, geen idee omdat ik niet weet hoe je conditie nu is.
Maar als je er voor gaat en je bent verder gezond, moet het een doorzetter lukken.
Heel veel succes ermee en je zult merken hoe leuk je het gaat vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met het hardlopen afwisselt tussen wat je langer kan volhouden en even wat harder gaan, dan bouw je sneller conditie op (intervaltraining). In de link vind je meer info over hardlopen en intervaltraining.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja, dat kan moest ik er nog voorzetten.. :)