Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe trainen goede zwemmers naast het zwemmen nog?

Buiten het zwembad dus..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zorgen dat je op conditie blijft en bijvoorbeeld krachttrainingen doen in een sportschool
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Been- en armspieroefeningen.
zoals gewichtheffen en hardlopen, dat hoeft natuurlijk niet op topniveau maar voor zwemmen heb je voornamelijk je arm- en beenspieren nodig. Die moet je trainen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee,deze vraag --voordat k moet gaan slapen--- zag knog en spreekt me wel an:

ik zwem zelf ook en daarnaasst train ik ook (fitness met een beetje krachttraining enzo) en doe ik ook volleyballen...
waarom? Om gewoon idd in conditie te blijven en ook om soepele spieren te krijgen/houden weet je.

Tegenwoordig doe ik ook een beetje ademhalingsoefeningen om eig, mezelf ook rustig te maken (heb best wel een stresige tijd gead en nog best wel eigelijk) ,maar die kunnen ook je longinhoud misschien wat groter maken (dat weet ikzelf eerlijk gezegt niet maar denk ik zomaar)..

En bovendien is joggen ook wel goed (doe ik zelf ook nog) om uithoudingsvermogen te trainen en je benen enzo.

groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding