Hoe trainen goede zwemmers naast het zwemmen nog?

Buiten het zwembad dus..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Zorgen dat je op conditie blijft en bijvoorbeeld krachttrainingen doen in een sportschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Been- en armspieroefeningen.
zoals gewichtheffen en hardlopen, dat hoeft natuurlijk niet op topniveau maar voor zwemmen heb je voornamelijk je arm- en beenspieren nodig. Die moet je trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee,deze vraag --voordat k moet gaan slapen--- zag knog en spreekt me wel an:

ik zwem zelf ook en daarnaasst train ik ook (fitness met een beetje krachttraining enzo) en doe ik ook volleyballen...
waarom? Om gewoon idd in conditie te blijven en ook om soepele spieren te krijgen/houden weet je.

Tegenwoordig doe ik ook een beetje ademhalingsoefeningen om eig, mezelf ook rustig te maken (heb best wel een stresige tijd gead en nog best wel eigelijk) ,maar die kunnen ook je longinhoud misschien wat groter maken (dat weet ikzelf eerlijk gezegt niet maar denk ik zomaar)..

En bovendien is joggen ook wel goed (doe ik zelf ook nog) om uithoudingsvermogen te trainen en je benen enzo.

groetjes