Wat voor tussendoortjes zijn erg voedzaam en waar kan ik een overlevingspakket kopen voor op kamp ?

Volgende week ga ik op overlevingskamp met school, en ik zit al een tijdje te stressen over wat voor voedsel ik moet mee nemen. Je moet 2 keer kunnen avondeten. Dus ik heb 2 blikken knakworsten en een blikje soep al in gedachten om mee te nemen. Maar als ik nou onderweg ineens stevige trek heb, en het duurt nog lang tot avond... Daarom heb ik tussendoortjes nodig die erg voedzaam zijn.
Ook wil ik een voedsel overlevingspakket kopen. Maar op google kan ik het niet echt vinden. Weet iemand waar ik die kan kopen en/of bestellen ?
Dankjewel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

Muslirepen / ontbijtkoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor tussendoor kan je bijv. granenkoeken ( Liga fruitbrakes e.d) kopen, bananen of appel eten, tegen flauwheid een pakje frisse kauwgom, energiedrank,
Paar boterhammen met kaas of wat je lekker vindt.
of op volgende site; volwaardige repen.

http://www.liff.nl/product_info_cpath-77_126_products_id-517.html
12 jaar geleden
In situaties waar veel extra energie nodig is,
zijn de repen van Eat Natural wel een uitkomst:
gedroogd fruit en honing.
Veel calorieen.
Nemen weinig ruimte in.

Je zou eens bij een legerdump kunnen vragen of ze daar nog van die repen en/ of blikken en of voedselpakketten hebben.
Dat was spul wat heel lang goed blijft, maar of het nog verkocht mag worden, dat weet ik niet.

In plaats van blikken knakworst en soep als avondeten
Er zijn zakjes met kant en klaar maaltijden, pasta, te koop waar alleen heet water bij moet.
Dan heb je tenminste iets behoorlijks in je maag en zul je de volgende dag ook niet zo snel trek hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier is de webwinkel waar men noodpakketten verkoopt
http://www.bee-prepared.nl/noodpakket-c-80.html?sort=3d&page=1&gclid=CMn7nOzh76oCFcJI3god2Qt5Og

En hier
http://www.nederlandveilig.nl/noodsituaties/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Unox pathe (kleine blikjes rode dop)
Crackers.
Struik etenswaren
Chocomel op water basis
Rolletje mentos fruit (voor energie)
Dextro (energie)

Dit zit in de 24 pakketjes van defensie maar is ook los te koop.

Dit zijn voedsame dingen en lekker.

Owja soep in een pakje. Bijvoorbeeld opkikker of cupasoup

Succes en veel plezier.
Als me nog wat te binnen schiet plaats ik het nog wel als reactie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mars, daar krijg je energie van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is een overlevingspakket geen pakket met een touwtje,visdraad,mes,tangetje ,drinken en voedsel enz. ?
Princiepe is overleven en voor jezelf te kunnen zorgen met hetgeen in de natuur te vinden is .
Ik dacht van wel hoor