Ik ben 17 jaar en wil graag op golfsurfen maar wel hogerop (topsport). Mijn vraag: is de topsport nog te halen bij golfsurfen als je zo laat begint?

Zo laat begint kwa leeftijd.
Hoop dat iemand ervaren is met golfsurfen of zelf op surfen zit, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Nee, die achterstand haal je echt niet meer in maar je kunt natuurlijk ook gewoon gaan genieten van je sport!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, de golven zijn mij hier te laag....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nope maar ik heb wel veel gezond verstand en een beetje kijk op sporten en de top halen.
Een regel in topsport is vaak dat als je het allerhoogste niveau wil halen, moet je ongeveer 10.000 uur getraind hebben. Daarnaast moet je een bepaalde aanleg hebben en ook een factor geluk: de juiste mensen tegenkomen, blessurevrij blijven, enzovoorts. Ik ken de sport surfen zelf niet zo goed, dus ik weet niet hoe lang de toppers daarin getraind hebben, maar je kunt je voorstellen dat dat jongens zijn die aan de kust wonen en al vanaf heel jonge leeftijd op die plank staan. Misschien heb jij dat ook al wel veel gedaan en wil je nu een andere tak van surfen gaan beoefenen, in dat geval is er nog hoop, maar anders ben ik bang dat het heel erg lastig gaat worden, vooral gezien het feit dat je die 10.000 uur niet zo maar zult gaan halen. Als je ervan uitgaat dat een jaar 8760 uur bevat, je ook goed moet eten, slapen en rusten, kun je wel nagaan dat je, zelfs als je volledig gesponsord wordt nog vreselijk lang bezig bent. Ik zou het gewoon voor mijn plezier gaan doen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tuurlijk lukt dat!! Kijk maar naar andere sporten: sommige mannen en vrouwen beginnen pas laat aan hun sport en toch halen ze de top! Je moet willen winnen en alles kan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie dan? Noem man en paard (noem eens iemand die laat aan een sport begon waar dat niet normaal is en toch de top gehaald heeft) en vergelijk dan voor het gemak even met de rest die wel gewoon vanaf jongs af aan begonnen is?