Hoe bereid je het best voor voor een Coopertest?

Wat is de beste voorbereiding voor een Coopertest? Want mijn conditie is nog zo goed... Dus ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden voor de Coopertest...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het belangrijkste is dat je je eigen tempo aanhoudt: ga niet met de snelste mensen meerennen als je dat niet bent, dan raak je vermoeid en kun je niet meer rennen. Ga dus in je eigen tempo rennen: het tempo waarbij jij denkt dat je het 12 minuten vol kan houden. Om je voor te bereiden kun je gaan hardlopen, gewoon steeds in stukjes opbouwen: 5 minuten rennen, 2 minuten lopen, 6 minuten rennen, 1.5 minuut lopen enzovoort.

Beginnen met je conditie opnouwen door kleine stukken ye hardlopen, rustig beginnen en niet op je topsnelheid rennen maar meer joggen om je energie op te bouwen. Rustig fietsen kan ook goed zijn. Begin bijv met 10 minuten, dag later 12, etc. Als je te moe word niet doorduwen, dan put je je zelf uit, maar ga dan een stuk snelwandelen. Ook goed je ademhaling rustig houden, ben je buiten adem, ga wandelen en haal diep rustig adem. Je kan ook cardiotraining gaan doen bij een sportschool. Succes!

Elke dag een stukje gaan hardlopen, en dan elke dag een stukje sneller! het gaat erom dat jij in 12 minuten een afstand maakt die jij vol kan houden, en niet de afstand die je vrienden kunnen. dus doe dit echt voor je zelf! Denk ook niet in het begin ik heb veel energie dus ik ga in het begin heel hard! doe gewoon 1 tempo en hou die aan! dat het allerbeste! ga thuis gewoon sporten, en dat is niet alleen hardlopen of fietsen. maar je kan ook gaan voetballen met vrienden, dan werkt je op een leuke manier aan je conditie! gewoon goed je best doen, dan komt het allemaal goed! Veel success :)

een paar manieren die je kan doen voor betere conditie voor de coopertest: - touwtje springen - hond uitlaten (die van jezelf, buren of familie - ronde om je wijk rennen - oefen met een vriend(in), je moedigd elkaar aan en je zal minder snel opgeven - trap lopen (vooral als je in een fllt woont gaat oefenen het makkelijk) - probeer een goed tempo uit te vinden waar je het 12 uithoud Dit zijn dingen om goed voorbereid te zijn op een coopertest: - de dag er voor optijd naar bed - zorg voor schoenen die goed lopen en onthoud: het is geen modeshow dus het is niet erg om wat minder mooie schoenen te dragen. - zorg voor goede kleding (niet te strak maar je moet er ook niet over struikelen) - eet goed zodat je genoeg energie hebt maar eet ook niet 1 minuut van te voren wat dan kan je buikpijn krijgen - vraag of je muziek mee mag dan denk je niet de heletijd aan hoe zwaar de coopertest is. succes met de coopertest

Je kunt het beste vrij kort op hoge snelheid beginnen te trainen (5 minuten, drie keer per week is een goed begin) en elke week 1 of twee minuten per keer langer te gaan lopen. Dan blijft je snelheid zoveel mogelijk onaangetast.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100