Waarom worden bij dames beach volleybal van die kleine broekjes gedragen?

Is dat echt nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad wel heel klein, maar dat is leuk om naar te kijken, voor de liefhebbers dan he.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K vind t altijd wel aardig om te zien ;)

Het beste antwoord

Omdat dit verplicht is. Er zit zelfs een maximale lengte aan is mij verteld, dacht 7,5 cm.
Of het echt nodig is? Waarschijnlijk vind men van wel, om het 'beach' achtig te houden of zo.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nederlandse bron niet echt te vinden.

"The women wear a "tankini"-style top, which is part tank top, part bikini top, with briefs, or a one-piece uniform. The two-piece women's top must be designed with deep, cutaway armholes on the stomach, back and upper chest. The briefs should be cut toward the leg on an upward angle. The maximum side width allowed is 7 cm. The one-piece must consist of an open back and upper chest. Players from the same team must wear uniforms that are identical."

"Upper body wear for both men and women in Olympic beach volleyball must fit closely to the body."

Toegevoegd na 9 minuten:
De zijkant v/h damesbroekje mag dus maximaal 7 cm (lang) zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Zie ook 2e bron pagina 37 t/m 42.
Olypmische regelement, met op pagina 42 een afbeelding van wat nou precies 7cm lang mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De volleyballbond wil hiermee het beachvolleyball aantrekkelijker maken voor de kijker.

De bond heeft daarom voorgeschreven hoe groot een outfit maximaal mag zijn in vierkante centimeters.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het olympische reglement van 2004 is er geen maximaal aantal vierkante centimeters voor de outfit.
De logo van de fabrikant heeft echter wel een maximaal aantal vierkante centimeters (20).
Vrouwenkledij mag ook uit één geheel bestaan. En kleding uit één geheel neemt een groter oppervlak in als kleding uit 2 delen.
Met een maximum aantal vierkante centimeters zou je dus alsnog lange shorts kunnen dragen als vrouw, wanneer daarboven een kleine top gedragen wordt. Er is echter wel een maximale lengte v/h broekje. (zie pag. 40-42)
http://www.fivb.ch/en/beachvolleyball/Competitions/olympics/WATH2004/2004%20Specific%20Events%20Regulations.pdf
Dat werd ingesteld omdat er dan meer tv-kijkers kwamen, en daardoor meer sponsoren, meer prijzen geld, betere spelers etcetera...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hierover vorig jaar geleerd in godsdienst, er werd zelfs eens voorgesteld dat de dames strings moesten dragen op de olympische spelen, niet verwonderlijk dat het organisatieteam daarvan vooral uit mannen bestaat ;), gelukkig werd dit idee afgevoerd, maar ik denk dat het doordat deze sport meer aandacht krijgt - van mannen - dat ze zulke korte broekjes moeten dragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat sex verkoopt