Wat zijn de voordelen en nadelen van trainen met een rugzak van bijvoorbeeld 20 kilo?

Ik wil graag trainen met een rugzak met wat gewicht erin. Volgens mij doen ze dat ook in het legen.

Ik zit op karate en ik wil graag sterker worden.

Ik wil dus gaan hardlopen, opdrukken, sit-ups enz

Dus allemaal basis oefeningen, maar dan alleen met een rugzak op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Terugdenkend aan mijn actieve diensttijd: voordelen: je wordt er sterker van nadelen: - doorgezakte voeten - blessures aan je nek - overbelasting van je voeten - overbelasting van je onderrug - forceren van je schouders - overbelasting van je knieën - je krijgt een "stijf" spiercorset - je wordt er trager van En is het bij karate niet belangrijker dat je snel en soepel bent ipv sterk?

Voordelen zijn dat je sterker wordt. Je spieren ontwikkelen sneller en je conditie neemt meer toe. Vooral je trappen kunnen krachtiger worden. Nadelen , verhoogd risico op rugproblemen, verhoogd risico op over belasting als je het te snel opbouwt. Kortere spieren , waardoor sneller kans op spier verrekking tijdens een schop wat wel weer te voorkomen is door goed te stretchen na elke training

Ben het eens met de Mokummer, voorzichtig opbouwen! En ken je die gewichten die je om je enkels kunt dragen?

die rugzak is niet het beste idee. ik ken een man van mijn sportschool die er een akelige blessure aan over heeft gehouden. als je bepaalde spiergroepen wilt trainen zou ik de daarvoor bedoelde apparaten en/of oefeningen voor gebruiken. het kan overigens geen kwaad om jezelf op te trekken met een rugzak. je ruggengraat blijft gewoon recht doordat je hangt. bij andere oefeningen kan het gevaarlijk zijn. ik zou zeggen: neem lekker een fitnessabonnement!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100