de bal opgooien en dan met je racket de bal naar de andere kant net binnen de lijnen slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een bovenhandse serve kun je de meeste kracht achter de bal zetten en heb je de meeste kans een ace te maken.

serve = serveren. De bal spelen.
ace = de bal zo serveren dat de ander er niet bij kan om te retourneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee varianten: Onderhands serveren of bovenhands serveren.
De onderhandse service wordt zelden in de professionele tenniswereld gebruikt, omdat het een zeer zwakke variant is.

De bovenhandse service gaat namelijk harder, en kan met veel meer effect worden geslagen. Bij het serveren gooi je de bal met de ene hand omhoog, en met de andere hand, waar je je racket in vast hebt, sla je de bal over het net. Je serveert altijd diagonaal en je probeert de bal in het servicevak te slaan (vandaar dat dit vak ook het servicevak heet). Je mag hierbij het net niet raken. Mocht dit echter wel gebeuren, en de bal komt toch nog in het goede vak terecht, dan mag de service overnieuw worden geslagen. Tevens is het niet toegestaan bij het serveren de achterlijn aan te raken, of er overheen te stappen, voordat de bal is geslagen. Wanneer een persoon dit wel doet, wordt de service ongeldig verklaard, ongeacht of de bal wel of niet in het goede servicevak terecht komt. De spelers slaan om de game op. Je blijft dus een hele game serveren, afgewisseld links en rechts, beginnende aan de rechterkant.

Toegevoegd na 57 seconden:
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het belangrijk is dat je de bal recht omhoog gooit en iets voor je. Probeer de bal op het hoogste punt te raken, dit voor meer snelheid die de bal zal krijgen.