Hoe weet je of je lange spieren of korte?

Kan je dat voelen of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
7.3K

Het beste antwoord

Korte spieren
Korte spieren ontwikkel je door b.v. te fitnessen met heel veel gewicht en daarmee weinig tot zeer weinig herhalingen te doen. Kijk eens naar een bodybuilder: dikke spieren, veel massa, heel sterk. Dát zijn korte spieren. Allemaal wel mooi maar een bodybuilder heeft moeite om 5 à 10 Km te lopen! Bovendien: korte spieren vreten energie en zuurstof, je wordt zwaar en log, je coördinatie wordt slecht en je bent minder lenig. De Amerikaanse manier van PT (Physical Training), trainen is erg gefocust op het bovenlichaam te ontwikkelen. Push ups, squats, en gewicht trainingen. Allemaal heel leuk maar aan korte spieren heb je dus helemaal niks. Remember: korte spieren ontwikkel je door met heel veel gewicht maar een 5 tot 8 herhalingen te doen, maar denk eraan, de opleiding ParaCommando duurt geen 5 setjes van 5 herhalingen dus train ook niet zo!!

Lange spieren
Dat is het sleutelwoord en hetgeen waar je op moet trainen. Met veel spiermassa en gewicht wordt touwklimmen een regelrecht drama. Al dat gewicht en log lijf moet de touwen in, je hebt geen coördinatie en lenigheid. Lange spieren is de oplossing! Je traint op verzuren. Neem lagere gewichten en voer meer herhalingen uit (i.p.v. 8 herhalingen doe je er 16 of 20). Lange spieren zullen je helpen bij hardlopen, klimmen, roadwork, speedmarch en de hindernisbaan. Door op lange spieren te trainen stimuleer je je lenigheid en coördinatie. Om er snel achter te komen of je goed traint, loop maar eens een survivalrun.

dus hoe weet je dat aan de hand van de training als je bijvoorbeeld veel hardloopt zul je lange spieren hebben en als je korte spieren heb zul je met zware gewichten trainen en misschien met harlopen eerder moe zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is het best op te merken in de biceps. Een korte biceps is hoog, maar smal. De lange Biceps is daarentegen lager, maar breed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je zien (als je ECHT gespierd bent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan wat je traint en hoe je traint.
Korte sets, wat bodybuilders doen, daar krijg je kortere spieren van als van bv een vechtsport.
Meer uitleg vind je wel op google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij het op google had gevonden, had hij de vraag hier niet gesteld ;)