Wat zijn de basis regels/oefeningen/sets en reps voor vetverbranding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Spieren verbruiken altijd energie.
Tevens is je energieverbruik na een krachttraining nog een paar uur op een hoger niveau.
Dus krachttraining is net zo goed een optie.

Belangrijk is je doel en wat je leuk vindt om te doen.
Wil je er gespierd uitzien en vind je fitness leuk, dan kan je prima krachttraining doen om vet te verbranden.
Wil je er slank uitzien en vind je lopen/fietsen leuk..

En rustig beginnen, dus opbouwen, anders is het een stuk moeilijker vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

rennen en fietsen en dit soort activiteiten. push ups vallen hier niet onder want dit zijn spier oefeningen en is geen vetverbranding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar niet te veel rennen op de loopband. Leuk voor je duurvermogen maar ten opzichte van buiten rennen gebeurd er weinig. Je kan beter een kwartier buiten rennen dan 45 minuten op de loopband.
cardio en duurtrainingen zijn hier het beste voor geschikt..

het beste is een paar renschoenen aan te schaffen en een boekje voor degelijke voedingspatronen

4-5 maaltijdjes per dag en geen tussendoortjes, en lange workouts in de vorm van rennen (kan natuurlijk ook in de sportschool)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 30 min 60% inspanning ga je vet verbranden dus minimaal 1 uur en het liefst langer inspanning. Qua herhalingen is het 4 x 20 met licht gewicht voldoende op een apparaat per keer. Cardio is de beste manier om te verbranden dus ook wandelen etc. Succes