Zorgt hardlopen voor minder spieren of spierafbraak?

Hoi,

Mij werd dus op school verteld dat als je hardloopt, je lichaam minder goed spieren aan kan maken of zelfs er minder van werd.
Is dit waar als je ook gewoon fitnessed? Dus niet alleen aan hardlopen doet?

Bedankt alvast :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Nee hoor, integendeel. Ik heb er erg gespierde benen van gekregen. Het is ook goed voor je buikspieren! Nadat je hebt gelopen lekker een bakje magere kwark of ander eiwitrijk voedsel eten en je spieren kunnen weer herstellen. Hetzelfde geldt voor fitness.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan, bedankt! ;)
Door (te) intensief hardlopen worden de spieren feitelijk "beschadigd" met als gevolg een herstelproces, waarbij de spiermassa toeneemt. GroeTon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste hardlopen icm krachttraining of simpele spierversterkende oefeningen.
En wees niet bang dat je te gespierd wordt ofzo.