Hoe trekken turnsters een turnpakje aan?

Aangezien er op een turnpakje geen rits ofzo zit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.9K

Antwoorden (11)

alles rekt mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. Turnpakjes zijn van uiterst rekbaar materiaal gemaakt en ze stappen er gewoon in via de halsopening, die altijd heel wijd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij dit pakje vraag ik me dat ook af.
Normaliter denk ik ook dat ze via de hals in het pakte komen, maar bij deze foto denk ik eerder door een been gat of zo ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een humor, frederieke..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, of de achterkant is open...
Net als een badpak. Lijkt een beetje op hetzelfde materiaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat gaat heel makkelijk hoor.
Net als bij een badpak doe je eerst je benen door die twee gaten, daarna trek je het pakje omhoog.
Meestal zit er achter op de rug twee knoopjes die je los kunt maken en weer vast kunt maken als je het pakje aanhebt. Mijn pakje heeft dat in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies. Gewoon zoals je een zwembroekje aantrekt, alleen trek je dat "broekje" nu heeeeel hoog op.
Linker of rechter been dan linker of rechter arm, hoofd en dan rits of kliterband dicht en je bent er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit geen rits in een turnpakje!
bij deze hoog gesloten turnpakjes zit er een of 2 knoopjes aan de achterzijde.
Voor de rest is het zo rekbaar dat ze via de halsopening gemakkelijk kunnen instappen.
(onze dochter heeft enkele jaren op turnen gezeten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
turnpakje is heel rekbaar, net als zwempak, dus gewoon instappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit op turnen dus het is voor mij heel normaal..

Maar het is erg rekbaar dus eerst je voeten dan trek je het goed en dan je armen als er drukknoopjes zijn druk je die dicht en er kan ook een open rug zijn(niet laag maar een klein beetje)...

het zit heel strak om je lichaam...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het uittrekken dan? Lijkt me wel moeilijk als het zo strak zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh dat is heeeel makkelijk het komt wel binnenste buiten te zitten maar verder gewoon zoals andere dingen al moet ik wel zeggen dat als je een pakje hebt met lange mouwen je wel even moet trekken omdat het door het zweten niet echt soepel gaat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheurt het ook niet snel kapot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee absoluut niet!!!!!misschien de stukjes die genaaid zijn maar dat is niet heel erg ligt ook aan het merk moreau(Frans) is het bekenste en ook het beste merk vind ik, adidas is ook erg goed..maar het is heel rekbaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee bedankt! En de prijs ongeveer? M`n dochter gaat namelijk ook op turnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt een turnpakje met korte mouwen (van een goed merk zoals moreau en Adidas) is ongeveer 60-80 euro met lange mouwen, hangt erg van de stof en hoe mooi die gemaakt is, is sowieso in de 100 euro en dan 100-150, maar dan hb je metteen een super goed turnpakje!de sportbroekjes kun je wel veel goedkoper halen(zitten beter vind ik) Turnpakjes moeten trouwen binnenstebuiten gewassen worden het liefst in een teiltje..een hele goeie site is hesters turnen Heerenveen(even op Google en dan vind je hem)!!succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel prijzig! Hoe kan je weten welke maat het is. En moet ze nou onder het turnpakje iets dragen of niet? Ik kreeg wisselende antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hbt verschillende maten t1 t2 enzovoort t1 is het kleinst...en de peuters zeg maar hebben een onderbroekje eronder de kinderen niets en de adolescenten een string.
Waarom? Peuters omdat ze geen wedstrijden doen en ja waarom dan niet? Kinders niets omdat als er bij wedstrijden een onderbroek onderuit steekt krijg je aftrek in punten net zoals slordig haar grote ooorbellen teveel make up(denk extreem) tattoo's die zichtbaar zijn(worden afgedekt) adolescenten een string omdat die nu ook zeg afscheiding hebben en als je dat in het turnpakje hebt is dat niet echt super e zit wel een soort van gaasje(net zoals in de bikini maar dit is minder beschermend) dus een string met soms een inlegkruisje word dan gebruikt.. Hoe je alles op de plaats houd?? Het blijft gewoon zitten al je ouder word krijg je meer vormen dus schuift het eerder omhoog(dat wil je echt niet meemaken tijdens wedstrijden want je mag er niet aan zitten, zie je het voor je??) dus dan gebruiken we of pritt stift of speciale lijm. Maar is een bij dingetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! Maakt het nog uit wat voor kleur pakje ze heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee absoluut niet!!gewoon kiezen die je mooi vind...wat ik wel had waren trainingspakjes en ook speciaal voor wedstrijden omdat ik het anders ook zonde vond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ze mag bij een wedstrijd ook een willekeurig pakje aan? Bestaat er bij turnen niet zoeits als een clubtenue?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehm klopt met spring wedstrijden in de teams en met clubteams...maar hangt van de club af. Alsnog mag je het zelf weten vooral bij trainingen dus een eigenpakje is erg leuk(vind ik iig)..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee dank u wel! Hoeveel pakjes heeft ze dan ongeveer nodig. Maakt het ook nog uit wat voor sluiting het pakje heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehm nee maar daar komen jullie ook zelf wel achter want hangt er van af hoe vaak ze traint..ik heb het liefst geen sluiting of een kleine sluiting dus niet drukknoopjes want als je bijvoorbeeld een rol ofzo maakt op de balk drukt dat erg op je ruggegraat..(voelt niet fijn)....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien een stomme vraag. Maar als er geen sluiting is hoe word het pakje dan aangetrokken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon net als een badpak daar zit ook geen sluiting en het pakje zit dan niet heel hoog aan de achterkant waardoor je meer ruimte hebt, en het is rekbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandaag met m'n dochter een turnpakje uitgezocht. Eentje van Adidas een mooie glimmende. Hoelang gaat een pakje ongeveer mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat super! Die zijn erg goed!ik ben door omstandigheden plots gestopt met sporten dus weet niet precies hoelang want hij is nog gewoon mooi en goed. En heb hem een jaar actief gebruikt. Natuurlijk gaat het door het sporten en wassen wat minder glimmen maar hij blijft mooi hoor. Wel met het wassen in de wasmachine binnenste buiten dus maar het liefst met de hand want dan blijft ie langer mooier. Ik wee niet wat voor niveau ze gaat doen denk niet heel hoog omdat ze begint natuurlijk!! Maar als je bijvoorbeeld veel op de ongelijke brug doet dan schaaft het pakje steeds over de leggers(de stokken zeg maar) waardoor daar snel de glitters vervagen. Dus een broekje is echt aan te raden!heel veel succes alvast!
mijn zusje is turnster gewoon net als een badpak via de hoofd ingang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel makkelijk. Gewoon door de hals opening. En wat je meestal niet ziet is dat aan de achterkant een klein knoopje zit en daar weer een gat onder waardoor je er heel makkelijk doorheen kan.