Wat doe je als je op de kermis in een spookhuis zó bang wordt dat je niet meer verder durft te lopen?

Kun je iemand te hulp roepen of kun je nog terug.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De beste oplossing is overschakelen naar je ratio. Dit doe je als volgt. Bedenk: ok, ik voel me nu angstig en ga waarschijnlijk schrikken maar miljoenen mensen gaan een spookhuis in en komen er gezond weer uit. Je schrikt dus alleen wat, maar dit doet je lichamelijk geen kwaad. Dit kan mijn lichaam best aan. Als je doorloopt dan 'leert' je lichaam dat jij over je angst heen kan komen, en dat spanning ook weer wegebt. Als je stopt en teruggaat dan wordt de angst voor een spookhuis voortaan groter. Als je meer over deze techniek wilt weten of vaker last hebt van angstklachten dan kun je zoeken op RET of het boek lezen 'Gezond verstand als therapie'

Met iemand meelopen. Ook al is het een vreemde, aanspreken. Het is een spookhuis, dus het is niet raar.

Ik denk dat je in zo'n geval beter "Brand" kunt roepen (is vaak niet in een spookhuis aanwezig) dan "Help" wat toch al snel gedaan word als iemand help roept.. en meestal bij loopspookhuizen loopt er regelmatig personeel met een groep mee om de boel in de gaten te houden, en hangen er veelal camera's.. Maar als je van te voren weet dat je bang bent: doe het gewoon niet ;)

Het is en blijft toch allemaal nep. Meestal zit je in een karretje en hoef je niet zelf te lopen. Je ogen dicht doen en dan is het zo voorbij.

als je je schaamt kun je gewoon vlak achter een vreemde lopen. als er dan zon "schrikding" komt schrikt diegene voor je. jij weet wat er komt, en schrikt dus ook niet.

Terug lopen of doorrennen ;)

Gewoon rustig tegen degene met wie je bent aangeven dat je echt bang bent en het jou allemaal even teveel word.. Dan zou diegene wel even met je meelopen of je geruststellen..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100