val je meer af als je intensief traint op een cross trainer of juist als je in de vetverbrandinggebied zit dus langzaam traint?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je valt het meeste af als je hartslag op 80 tot 85% van je maximale hartslag. Zie de bron voor de berekening hiervan. === Voorbeeld Er werd in het verleden altijd aangenomen dat lang trainen op een lage intensiteit de beste methode is om een optimale vetverbranding te verkrijgen. Bovendien werd er zelfs gesproken over een optimale vetverbranding hartslag (60 tot 70% van je maximale hartslag). Onderzoek heeft uitgewezen dat dergelijke trainingen uiterst geschikt zijn voor beginners, maar de beste resultaten worden verkregen door te trainen op hoge intensiteit. Van activiteiten op lage intensiteit wordt gezegd dat ze meer vet dan koolhydraten verbranden, terwijl een training op hoge intensiteit meer koolhydraten dan vetten verbranden. Toch is de hoeveelheid vet dat verbrand wordt gelijk of zelfs hoger wanneer je een activiteit met hoge intensiteit doet. Als we het calorieverbruik tijdens de trainingen naast elkaar leggen, wordt dit duidelijk: 60 minuten joggen met een lage intensiteit zorgt voor een verbranding van 270 calorieën, waarvan 160 calorieën (60%) uit vetten komt. 60 minuten lopen op een hoge intensiteit zorgt voor de verbranding van 680 calorieën, waarvan 270 calorieën (40%) uit vetten. Trainingen met een lage intensiteit zorgen inderdaad voor een grotere verbranding uit vetten (60% tegen 40% voor trainingen met hoge intensiteit) maar het totaal verbruikte calorieën geeft de doorslag: uiteindelijk worden er 110 calorieën meer uit vet verbrand tijdens activiteiten met hoge intensiteit. Voor hetzelfde resultaat moet je dus minder lang trainen op hoge intensiteit.

Bronnen:
http://www.mannen-gezondheid.com/fitness-v...

Als je intensief traint val je meer af omdat je meer caloreen verbrand.

Mensen die op apparaten als een gek te keer gaan zijn vooral bezig met spieren kweken (krachttraining, met gewichten en op fitnessapparaten) en op cardioapparaten (dus bijv crosstrainer, lopende band, fiets, roeiapparaat) flink te keer gaan levert je vooral conditie op.

Vaak wordt geadviseerd om op ongeveer 70% van je maximale hartslag te bewegen, dit zal voor de meeste mensen tussen de 130 en 145 slagen per minuut liggen. Persoonlijk vind ik dit heel onhandig, je moet constant op je hartslaghorloge kijken, op de display van het cardio apparaat, of sommige apparaten beethouden op een plek wat helemaal niet lekker ligt tijdens de training. Een goeie maatstaaf is een intensiteit waarbij je wel enige moeite doet, maar tussendoor gewoon zinnen kunt zeggen zonder constant de zin te onderbreken om naar adem te moeten happen. Na verloop van tijd zal je ook merken dat je zelf wel aan gaat voelen welke intensiteit je aan moet nemen wat je gedurende de hele cardio training vol kan houden. Je kan ook aan interval cardio training doen: Intervallen zijn (korte,) hevige uitbarstingen van energie, die afgewisseld worden met (korte) periodes van een lagere energie afgifte (bijvoorbeeld het trekken van sprint, waarna u even rustig loopt, opnieuw sprint enzovoort). Met interval training stimuleert u vooral de fosfaatpoel en het melkzuur energie systemeen van de spier. Vetverlies wordt vooral gestimuleerd door gebruik te maken van het zuurstof systeem. Als dit uw doel is verwijzen wij u naar de duratie cardio trainingsmethoden. Een nadeel van de interval training is dat het grote stress op het hart en vatenstelsel zet. Als u een gevoelig hart hebt, raden wij u aan om met behulp van de duratie trainingsmethoden te gaan trainen.

Vetverbranding is het best door langdurig niet te hard te gaan. Je moet dus in het vetverbranding gebied.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100