Oh absoluut. Na het kijken van de tour de france fietste ik opeens een stuk sneller (of zou het toch aan die ene hond die mij achterna zat hebben gelegen?).

Even serieus: er doen altijd dit soort broodje aap verhalen voor. Ik heb ook eens gehoord dat als je maar hard genoeg fantaseert dat je de marathon aan het lopen bent, dat je conditie dan ook automatisch beter wordt. Ik kan je vertellen: Dat klopt niet. In gedachten heb ik al tig marathons gelopen en mijn conditie werd er echt niet beter van.
Idem voor dit.

Het enige dat zou kunnen is dat je een bepaald truckje van een sporter afkijkt en dat probeert na te doen en dat je dat enig voordeel oplevert in wedstrijden, maar dan nog zul je niet opeens heel veel beter worden in sport als je er veel naar kijkt (eerder slechter omdat je de tijd die je naar sport gekeken hebt beter had kunnen gebruiken om zelf te sporten, want daar wordt je op den duur wel beter van: oefenen, oefenen en nog eens oefenen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Misch een beetje je leert tegniek trukjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je de techniek van anderen bestudeerd kan dat je eigen spel verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk verbeter je je tactisch inzicht een beetje, maar het technische aspect zul je moeten blijven trainen / oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, als je een topsporter een goede taktiek ziet doen kan je die ook gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk darten, maar toen ik na jaren een keer een pijltje gooide was ik niet erg best dus ik denk niet bij elke sport
12 jaar geleden
Ze zeggen dat als je voor dat je gaat slapen naar bijvoorbeeld een voetbaltruc kijkt op de computer & gelijk daarna gaat slapen je het de volgende dag ook kan. Dit heb ik eens ergens gelezen, hier zou ik graag nog op terug willen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de sport.
Als je veel naar hardlopen kijkt zul je er niet veel aan hebben.
Maar als je naar driebanden (biljarten) kijkt, zie je soms oplossingen die je nog niet kende.
Je moet dan natuurlijk wel de geleerde theorie in de praktijk oefenen, anders heb je er nog niets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met voetbal zou het goed kunnen. Je ziet spelers trucjes doen, die je zelf ook wilt kunnen waardoor je die trucjes gaat beoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan, waaruit blijkt dat het kijken naar sport ook helpt bij het beter worden. Zelf oefenen blijft natuurlijk ook nodig, maar kijken, of zelfs in gedachten je voorstellen dat je oefent draagt allemaal bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat schaken en dammen betreft wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gevoel heb ik met tennissen altijd wel gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Naar mijn idee worden alleen je oogspieren daar beter van: heen en weer en heen en weer en heen en weer.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
L0L
Je leert er in elk geval van om dingen te herkennen en de regels van de sport En wellicht leer je beter kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee: Ja omdat je de techniek ziet Nee omdat het allemaal veel op hetzelfde dan lijkt.. (En van Veel TV kijken gaat je conditie ook niet ver vooruit ;))