Mag je de Nijmeegse vierdaagse ook rennen ?

of is het verplicht om te wandelen ?
Ben zelf meer een hardloper dan een wandelaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me lastig te controleren als het niet zou mogen, maar aan de andere kant dan zou je toch ook weer allerlei marathon lopers zien enzo, en die zie je niet vaak daar. Heb wel eens een commando peleton flink hard zien lopen, op tv dan he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je gelijk door 4 agenten word besprongen, want ze staan er hoor met hun laserpistolen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het al zou mogen, moet je er toch vier dagen over doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ook geen marathonlopers gezien. vandaar mijn vraag
Daarentegen heb ik wel mensen gezien die de finish niet wandelend overkomen. sommigen rennen, anderen doen de hinkstapsprong, en anderen kruipen eroverheen.
Amadea
12 jaar geleden
Ach, als je de finish haalt mag je wel even gek doen - is ook leuk voor de tribunekijkers. Maar de rest wordt toch echt gewandeld!

Het beste antwoord

Uit het Reglement Vierdaagse 2011:
Onder wandelen of marcheren wordt verstaan het zich zodanig voorwaarts bewegen, dat met de voeten voortdurend contact met de grond wordt gemaakt en het lichaamsgewicht beurtelings van het linker- op het rechterbeen wordt overgebracht. Derhalve is niet toegestaan:
* gebruik te maken van een of meer voorwerpen die lichaamsfunctie(s), nodig om te wandelen, in overwegende mate en anders dan als prothese, aan- of vervullen, dan wel ondersteunen;
* gebruik te maken van een vervoermiddel;
* te snelwandelen, Nordic walking (exerstriding, pole-walking en/of poletrekking) en/of in looppas voort te bewegen.

Nee, je mag dus niet rennen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+voor de uitleg met bron
+nordic walken verbieden :P
Amadea
12 jaar geleden
Die Nordic walkstokken kunnen struikelen van andere deelnemers veroorzaken. Dat is volgens mij de voornaamste reden dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus het mag wel, maak ik hier uit op. Het in looppas voortbewegen is volgens mij niet hetzelfde als rennen.
Amadea
12 jaar geleden
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=looppas: snelle pas met gebogen knieën
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een boete niet natuurlijk, maar misschien wel diskwalificatie zodat je niet je vierdaagse kruisje of medaille krijgt
Amadea
12 jaar geleden
Ha, Fiederieke heeft het al verduidelijkt. Fruit9999 heeft vermoedelijk nog nooit beelden van de vierdaagse gezien: het is echt onmogelijk om die rennend te doen!

Andere antwoorden (3)

WANDEL vierdaagse!
dus denk niet dat de bedoeling is.
het mag ook niet op de fiets,dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er mag niet gerent worden, misschien helpt het als je snel gaat wandelen, wil je zo snel binnen zijn dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de uitzending van TV Gelderland werd gisteren een motorrijder van de organisatie er op uit gestuurd om een te laag opgehangen spandoek te (laten ) verwijderen. Onderweg kwam hij een hardloopster tegen en de verslaggever maakte de opmerking,dat zij niet mee deed aan de vierdaagse, anders was de motorrijder wel afgestapt om haar daar over aan te spreken, aangezien hardlopen in de vierdaagse niet is toegestaan.