Hoe kan je een sixpack krijgen met gewichtheffen ?

Hoi , ik ben 13 jaar en ik wil graag een sixpack krijgen . Nu was de vraag of je een sixpack kan krijgen door gewicht heffen '' 1 staaf met 2 gewichten per hand '' . Kan dit of niet ? Zo niet zijn er andere dingen buiten sit-ups en pompen ofzo . M'n gewicht is 57.2 kilo als dat ook van belang is .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

als je gewichten heft met je armen train je niet je buik dus zal je geen sixpack krijgen wel een gespierde borst kast maar dat hangt af van hoe je traint. je hebt wel trainingen met gewichten aan je been daar kan je wel een sixpack van krijgen. het is als 13 jarige wel mogelijk een sixpack te krijgen maar je kunt beter trainen zonder gewichten lijkt me gezonder op jouw leeftijd misschien kun je op een sport gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door tegen je vriendje te zeggen "wedden voor een sixpack dat ik deze gewichten kan optillen?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha grappig hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#proest, verslik, kuch# HAHAHAHAHAHAHA dit is echt een plus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha die was wel goed
+1
ten eerste ben je erg jong dus zou niet extreem gaan sporten.

en ten 2e krijg je door gewichtheffen geen 6pack.
met gewicht heffen kan je schouders, armen en rugspieren trainen, maar niet je buikspieren.

probeer de zoekoptie links boven eens en typ in 'buikspieren trainen' of 'sixpack' dan vind je tips genoeg.

google kan het 6pack ook vinden en hier staan ook tips en oefeningen.

maar hou het normaal, je bent 13 jaar dus te zwaar trainen kan voor jou schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor het inhoudelijk bruikbare antwoord dat ik verzuimde te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :) maar je antwoord klopt wél!
Gewoon niet doen! Je bent te jong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
mijn zoon wilde het zelfde ga naar you tube en kijk naar littlebeastm en kijk en bewonder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jouw leeftijd ben je nog in de groei en moet je NIET met gewichten gaan werken.
Wat je wel kunt doen is oefeningen met je lichaamsgewicht: opdrukken, optrekken, sit-up's enz...
Een sixpack krijg je alleen door het doen van buikspieroefeningen, dus niet door het werken met gewichten.
Gezien je gebrekkige kennis raad ik je ten strengste aan om advies bijiemand in te winnen die kan controleren of je de oefeningen wel goed uitvoert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt niet direct een sixpack van gewichtheffen. Maar ik lees hier wat reacties dat je te jong zou zijn maar ik zou niet weten waarom je niet een beetje met gewichten mag werken, zolang je wat begeleiding, en het zelf niet te bont maakt, zodat op je 30e je rug versleten is.

Dat sixpack wat jij zo graag wil, dat wordt zichtbaar op het moment dat jij een redelijke spiermassa hebt opgebouwd, en een heel laag vetpercentage hebt.

Dus ten eerste stoppen met chips, patat, kaas en alle andere dingen waar je moddervet van wordt.

Buikspieroefeningen kan je eindeloos blijven doen, en de gewichten zou ik zo zeggen ga daar eens wat research naar doen.

Hieronder een link naar een forum, waarook heel tiener en jongeren fitness en bodybuilding forum is. Je kan hier zelf topics openen en lezen wat andere 13 jarigen zoals doen op fitness gebied.

Succes met je sixpack!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een forum waar ook een tiener en etc (ik zag wat tikfouten)

Toegevoegd na 2 minuten:
Een forum waar ook een tiener en etc (ik zag wat tikfouten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent echt te jong voor gewichten!! doe het niet, want hier ga je problemen van krijgen als je ouder wordt.
ook is het een fabel dat je alleen maar een sixpack krijgt door gewichten. Nu gewoon een basis leggen voor later, zou ik adviseren, door veel te sporten en gewoon grondoefeningen te doen.