Hoe kan ik veel sporten zonder te gespierd te worden?

Ik hou van sporten maar ik wil niet te gespierd worden.
dank u wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.7K
Kimath
12 jaar geleden
Ben je man of vrouw? Vrouwen worden echt niet gespierd van sporten, pas als je elke dag 4-5 uur sport.

Het beste antwoord

Hardlopen is een goede. Voor veel sporten geldt dat maar een klein deel van het lichaam gespierd wordt. Kijk bijvoorbeeld naar wielrennen (bovenbenen, kuiten) en tennis (armen, schouders). Sporten waar je niet echt gespierd van wordt zijn niet moeilijk te vinden, zolang je niet te hoog gaat spelen. Als een voetballer in een selectieteam gaat spelen, dan wordt je gespierder dan dat je in een vriendenteam speelt. Lastige vraag, want sport zorgt nou eenmaal voor spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel

Andere antwoorden (8)

Train dan meer op cardio en minder op spier? Bijvoorbeeld hardlopen. Zelf train ik ook veel met gewichten, ik word sterker maar niet opvallend gespierd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Darten, schaken, dammen. Zijn ook sporten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waardoor je vooral spieren krijgt is door vet. Of terwijl, als je veel vet in je armen hebt en gaat trainen, dan zal het vet in spieren worden omgezet. Dus niet "vet worden", let op je eten en train over langere tijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een typisch broodje aaP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een typische feit, mijn vrind...
Van voetbal hockey en Tennes etc. Sport je wel maar wordt je niet extreem gespiert van ook heb je nog hartlopen en atletiek racefietsen etc. genoeg sporten waar je je spieren niet extreem mee traint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het dan met maten. Echte top sporters worden echt gespierd. Mensen die van korte tijd sporten gespierd worden, verliezen daarna ook veel spiermassa, als ze er mee stoppen.
Veder moet je weten dat het een risico is van sporten.
Weet je dat wandelen heel erg gezond is. Je hebt je beweging en kan genieten van je omgeving. Je wordt er ook niet echt gespierd van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf doe ik aan amateur bodybuilding als hobby. Er zijn goede boeken te vinden om spieren op te bouwen neem vooral de boeken van Arthur Jones (mening) met zo kort mogelijk te trainen en zo veel mogelijk rust het maximale resultaat te behalen. Deze boeken gaan vooral over het High intensity trainings principe. Hierbij doe je zo min mogelijk oefeningen op de hoogste intensiteit om zo het maximale er uit te halen. Een mooie vergelijking is dit: kijk naar de benen van de honderd meter lopers deze zijn enorm gespierd terwijl de benen van een marathon loper enorm dun zijn dit komt omdat bij marathon lopers heel lang ligte kracht op de spieren worden gezet en krijgen dus weinig rust en raken overtraind terwijl bij de 100 meter lopers maar een paar seconden de volle kracht op de spieren wordt gezet. Hierdoor raken ze maximaal beschadigd en niet overtraind.

Misschien als je het tegenovergestelde uitvoert van het HIT principe dat je minder spier opbouw krijgt, door elke dag heel veel te sporten en enorm veel aan duursporten te doen krijgen je spieren geen rust en niet de kans om snel te herstellen. Bij duursporten wordt er over het algemeen ook spiermassa afgebroken in plaats van dat er meer spiermassa wordt opgebouwd. Ik neem aan dat er in de sportschool heel veel mensen dagen lang lopen te sporten maar niet in spiermassa aankomen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dit ligt ook aan de genetische aanleg van deze persoon. Ook is het een mogelijkheid om niet vol tot het uiterste te gaan in een korte tijd maar langer op minder gewicht trainen. Maar gespierd zul je wel worden door krachttraining je spieren zullen beschadigd raken en zichzelf herstellen en zo dus ook groeien. Dus je spiermassa zal in zekere mate toch toenemen. Maar denk in ieder geval eens na over de vergelijking tussen de hondermeter loper en de marathon loper of lees eens een boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig want je verteld niet wat voor sport je het liefst doet.
Cardio krijg je op zich niet zulke grote spieren door maar door het vet wat je verliest komen je eigen, versterkte spieren, wel meer naar boven waardoor je wel dat uiterlijk hebt.
Wellicht niet extreem als je verder geen krachttraining doet maar toch. Ik weet niet wat je echte doel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel sporten geen spieren, oke uhmm..
ik heb 2 jaar lang les geven in de sportschool en ik ben ook niet gespierd, natuurlijk merk je wel dat er wat veranderd aan je bouw maar geen spieren.. dan zou je echt moeten trainen, je kunt gaan wandelen dat is een optie fietsen, doe iets wat je leuk vind! en anders informeer in een sportschool! succes