Hoe oud moet je zijn om te duiken?

Hoe oud moet je zijn om te kunnen duiken (niet snorkelen) en moet je daar ook diploma's voor halen? Zo ja; welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Antwoorden (2)

12 jaar en ouder
Vanaf 12 jaar kant een kind het 1e sportduikbrevet behalen waarmee zij tot een maximale diepte van 10 meter in stroomloos water mogen duiken onder begeleiding van een buddy die minimaal het 3-sters brevet moet hebben. Bedenk hierbij echter dat de duiksport niet alleen uit het beheersen van een aantal technieken bestaat, maar ook uit het dragen van verantwoordelijkheid en het inschatten van situaties. In praktijk beheersen deze jeugdige duikers te technieken zeer snel, maar het dragen van verantwoordelijkheid is op deze leeftijd vaak moeilijk en/of onmogelijk. Men adviseert dan ook om deze leeftijdgroep alleen in overleg met een instructeur te laten duiken. Ook de opleidingen van deze groep zal anders moeten verlopen dan bij een volwassene. Bij de volwassene is de opleiding er op gericht om zo snel mogelijk in het buitenwater te gaan duiken. Bij de jeugd echter zal een aangepaste opleiding dienen te worden gegeven, waarbij veel meer tijd in het zwembad dient te worden besteed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minimum leeftijd om je PADI duikbevret te mogen halen is 15 jaar, je mag wel een discovery duik doen vanaf 10 jaar, maar om echt te duiken heb je een bevret nodig, deze kun je halen bij verschillende instanties. Ik heb de open water van PADI, wat inhoudt dat ik tot een bepaalde diepte mag duiken, hierna kun je advanced, en hierna nog meer, totdat je uiteindelijk duikmeester bent. Kijk eens op de website van PADI, daar vind je een overzichtelijke schema hierover. Enne, duiken is super!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben ook specifieke junior open water duikbrevetten:
http://www.kidsclubnemo.nl/1763722.htm