Hoe veel tijd gaat het kosten om mijn vetpercentage te laten dalen?

Ik let heel erg op mijn eten, eet amper tot geen chips en al gelemaal geen snoep en drink voldoende water. Ik ben nu een week bezig en doe daarbij ook krachtoefeningen voor buik en armen maar ik zie nog geen verschil.
Hoeveel tijd moet ik daar ongeveer voor uittrekken? ook fiets ik gemiddeld 3x per week, wielrennen en mountainbiken.

groetjes

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ben 168, een jongen en weeg 60 kilo. Mijn doel is gewoon om een strakkere buik te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Als je echt wat verschil wilt zien dnk ik ongeveer een maandje en je gaat het steeds beter zien ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er van af met welk (over)gewicht je begon. Als je al netjes op gewicht was zal het langzamer gaan dan dat je veel moet afvallen.

Maar je bent goed bezig. Gewoon zo doorgaan en dan zie je binnenkort het resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent goed bezig voor je conditie en dat is nooit weg, maar om af te vallen moet je een activiteit als intensief fietsen wel minimaal een uur volhouden. Het eerste halfuur verbrand je de in je lijf aanwezige suikers en pas als die op zijn ga je vet verbranden.
Verder kan natuurlijk de erfelijkheidsfactor een rol spelen als die tegenzit kan je graatmager worden maar met een vetlaag over je sixpack.
In dat geval (als je alleen een sixpack wil hebben om indruk te maken op de meisjes) kan je beter werken aan je karakter dan aan je uiterlijk, want dames nemen vaak genoegen met een laagje vet maar zelden met iemand die sjagrijnig is vanwege zijn vermeende (uiterlijke) tekortkomingen.