Door welke regel moet Manchester City 12 spelers verkopen?

Ik zag net een bericht dat Manchester City 12 spelers moet verkopen door een nieuwe voetbalregel. Welke voetbalregel is dit en welke teams worden hierdoor nog meer getroffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Heeft te maken met de aanscherping van de home grown regel.

De Engelse profclubs hebben ingestemd met een verdere aanscherping van de home grown rule. Met ingang van het nieuwe Premier League-seizoen moeten alle clubs tenminste
tien spelers in hun selectie hebben, die voor zijn 21ste verjaardag minimaal drie jaar bij een Engelse vereniging heeft gespeeld. Afgelopen seizoen lag dat aantal op acht spelers.

Met de aanscherping van de regelgeving hoopt de Premier League spelers uit eigen land meer kansen te geven. Vorig jaar stuitte de regelgeving aanvankelijk op veel verzet, maar
verrichtten uiteindelijk alle clubs de benodigde plichtplegingen. Veel zal er ook nu echter niet veranderen, aangezien de clubs al rekening hielden met de nieuwe regelgeving.

Deze regel verklaart niet compleet waarom Man City dan ineens 12 spelers moet verkopen, dus Man city zal hier nog wel andere redenen voor hebben, zoals misschien een tekort aan centen ( pennies)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben vandaag weer de Servier Kolorov gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden is dat Manchester City voor tientallen miljoenen heeft ingekocht, maar weinig heeft verkocht. Ze zitten nu met een veel te grote selectie om de competitie mee te beginnen: ze zullen dus moeten verkopen.

Andere antwoorden (1)

Dat heeft niks met de home grown regel te maken. Het heeft daarentegen wel te maken met het feit dat elke Premier League club maximaal 25 kan inschrijven voor de competitie. Aangezien Manchester City meer spelers heeft dreigen deze op de tribune te belanden omdat ze niet ingeschreven kunnen worden voor de competitie.
Note; Er kan wel onbeperkt een beroep worden gedaan op jeugdspelers onder de 21.