wat is verschil tussen normaal kung fu en shoalin kung fu???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Het hangt er van af waar je met je vraag heen wilt. De Chinese vechtkunst die we vaak via de film etc zien wordt door de Chinese zelf " Wushu" genoemd en heeft elementen van acrobatiek en gebruik van diverse wapens.

De naam "Kung Fu" staat voor grote of moeilijke kunst en is voornamelijk gericht op (ongewapende) zelfverdediging en ontwikkeling van de mentale kracht die de beoefenaar zelf moet intwikkelen.

Dit bestond allemaal al voordat deze kunsten hun intrede deden in de Shaolin Tempels. Een Shaolin tempel is niet gericht op krijgskunst maar ziet de toepassing meer als meditatie, (lichamelijke) zelfbeheersing en mentale vorming. Weerbaarheid van de monniken en aantrekkingskracht voor nieuwe leden is daarbij mooi meegenomen.

Het onderwijs in de tempel heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld tot een van de vele stijlen van de kunst van Kung Fu. (Zie de link hieronder)

Antwoord: Er is geen verschil, Shaolin Kung Fu is een van de (vele) stijlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord zegt het allemaal. + 1