Is er een stadsgids 'Amsterdam voor Amsterdammers'?

Volgens mij is zo'n 'reisboekje' uitgegeven met het idee van weekendjes weg in eigen stad. Ik kan het alleen niet vinden. Kent iemand misschien titel en auteur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Inspirerend Amsterdam" van Huibert Teekens en Jan Hofstra. Zoetermeer : Meinema, cop. 2009. ISBN 978-90-211-4236-4

Stadsgids voor wie geïnteresseerd is in Amsterdam en haar geschiedenis, cultuur, spiritualiteit, en godsdiensten. Na twee inleidende geschiedenishoofdstukken en een overzicht van wat de stad te bieden heeft, volgen zeven besprekingen aan de hand van steeds een wandeling of een fietstocht, variërend van ongeveer anderhalf tot drie uur. Van de oude binnenstad, de Jordaan, de grachtengordel en de Plantagebuurt, tot het museumkwartier, het havengebied, Waterland en Noord worden kort per locatie (op routekaarten aangegeven) geschiedenissen, gebeurtenissen, belangrijke personen of wetenswaardigheden beschreven. Kleurenfoto's begeleiden de tekst. De gids sluit met aantrekkelijke stiltelocaties, en een aantal boeken en films waarin de stad centraal staat. Een boeiende informatiebron die de ontwikkeling van de stad en zijn bewoners door de eeuwen heen weet weer te geven. Voor bewuste toeristen én bewoners een aanrader.
Bronnen:
Amadea