Als je 60 crunches per dag doet, hoelang duurt het dan voordat je verandering ziet in je buikspieren?

Is 60 per dag genoeg of moet het meer voor beter en sneller resultaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (2)

Dat is erg lastig te zeggen. Het is afhankelijk van hoe je de oefening doet. Als je er 60 niet goed uitvoert, dan hebben 10 crunches die je wel goed doet, meer effect.
Op youtube genoeg filmpjes te vinden over een goede uitvoering.
Blijf ook niet continue hetzelfde doen maar varieer in oefeningen. Als je zonder moeite en zonder iets te voelen er 60 doet, dan is het tijd voor variatie.

Maar goed, uitgaande van het feit dat je ze goed doet;
Het ligt ook aan jouw lichaamsbouw.
Je hebt drie types

Ectomorf – Slanke bouw
Mesomorf – Gespierde bouw
Endomorf – Volumineuze bouw

Bij mesomorf zal je het snelste resultaat zien uiteraard.
Bij endomorf zal je toch eerst vet moeten verbranden voordat je verschil gaat zien.

De eerste tekenen van spierontwikkeling zie je niet maar die voel je. Het begint met spierpijn maar op den duur zal je ook voelen dat de spieren harder aan gaan voelen.

In het beginsel zal dit snel ontstaan, dan kom je in een zogenaamd sluimergebied. Je traint en traint, maar merkt geen vooruitgang. Dit is het punt waar de meeste mensen gaan afhaken. Doorzetten dus. Met de juiste oefeningen op de juiste manier uitgevoerd en wat ik al zei: variatie in training zal je afhankelijk van jouw bouw na 6 maanden tot een jaar zeker verschil moeten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Ik voer ze in ieder geval goed uit want als ik het een tijdje doe dan krijg ik spierpijn.
En volgens mij zit ik tussen een slanke en gespierde bouw...
Maar in ieder geval bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! En om je een voorbeeldje te geven van een oefening wat bij mij snel resultaat gaf: http://www.youtube.com/watch?v=A-2ysqkZBnk
Kimath
12 jaar geleden
Duidelijk :)
Naast die oefeningen is het ook belangrijk dat je vetpercentage laag is, anders blijft er een laagje vet over je buikspieren en zal je ze nog steeds niet zien. En probeer naast crunches ook nog oefeningen te doen waarmee je je onderbuik en zij buikspieren ook traint.