na ruim anderhalf jaar blessure gelijk weer rennen... mag dit?

mijn gym leraar wil dat ik de 'meerloop'doe. dit houd in dat ik zo snel mogelijk 2.8 km moet rennen. ik heb ruim ander half jaar last gehad van een blessure/operatie en sport pas weer sinds februari. ik heb nog steeds regelmatig last van mijn knie en ik heb nog geen conditie. hij dreigt met het feit dat ik een 1 krijg als ik dit niet doe.
mag hij dit zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Hij kan dit niet zomaar doen. Hij moet je op z'n minst een alternatief bieden om toch een cijfer te behalen.
Je moet wel weten dat het logisch is dat als je zolang niet gesport hebt dat alles nog wat gevoelig is. Je zult het moeten opbouwen. Weet niet wanneer die loop is,maar je zou met je leraar kunnen afspreken dat je er voor gaat trainen. En dat als het toch niet gaat dat je op een andere manier je cijfer wilt halen. Bijvoorbeeld door een werkstuk of spreekbeurt. Natuurlijk wel over iets dat met sport te maken heeft he...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen.
Je bent niet voor niets geopereerd.
Als hij dreigt met een 1 zou ik een doktersrapport vragen en dat aan hem geven. Dan zou hij je een vervangende opdracht moeten geven omdat gym wel verplicht is voor je cijferlijst.
Dat moest ik ook.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit mag echt niet!
Ik heb zelf ook een blessure gehad (maar dan aan m'n enkel), en doe pas weer een paar lessen mee. Mijn gymleraar houd erg rekening met me en is heel aardig. Veel onderdelen, zoals hoogspringen, mag ik niet doen. En dat hoeft ook niet.
Dat mag ook niet.

Je hebt vast met iemand contact gehad voor die blessure. Misschien een fysiotherapeut. Heeft diegene iets gezegd over wat je nu weer wel en niet mag? Bel hem/haar anders op en vraag advies.
Als het niet mag, moet je hiermee naar de gymleraar gaan. Als hij toch blijft vinden dat je het moet doen, laat dan je ouders een briefje schrijven. Als dat niet werkt laat ze dan een mail naar de schoolleiding sturen.
Je gymleraar moet hier rekening mee houden. Anders heb je misschien later nog veel meer last.

Vraag of dit mag, en zo niet, probeer dan iets te regelen via je ouders met de school. Zo moet hij wel luisteren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, geef me die 1 maar en dan gaan we even praten over waarom.
Of neem gewoon een briefje van de fysio mee en ga naar zijn baas toe. Passeer hem gewoon helemaal en ga gelijk naar die decaan of hoe heet dat heen.
Dan wordt hij wel op zijn nummer gezet, je kan toch niet zakken op gym.

Toegevoegd na 5 uur:
Dus je kan daar bij jou wel degelijk zakken op gym en handvaardigheid?
Nou dan is het gewoon makkelijk, geef je schoolleiding of decaan of zo gewoon de adviesbrief van de fysio of dokter.
Dan krijg een respons en als je gymleraar nog niet op de hoogte is gesteld door hun kan je dat aanvoeren als reden.
Hij mag natuurlijk nooit een lullig cijfertje voor gezondheid laten gaan. Hij heeft om die baan te krijgen juist veel moeten leren over lichaamsbeweging en gezondheid enzo.

Je staat gewoon in je recht hoor dus laat je niet piepelen en zoek het hogerop.
Handvaardigheid kan ik begrijpen want dat kun je nog nodig hebben, het is echt een vak maar gym dus niet.

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meen je dat nou? Alsof je ooit nog gym gaat gebruiken in het dagelijkse leven. Maar goed, dan zou ik zeker gewoon even aangeven dat je idd nog blessuregevoelig bent en dus gewoon niet kan.
Een advies brief van de dokter of fysio zou voldoende moeten zijn.
Geef er eerst een aan de schoolleiding, decaan of zo en dan een aan die leraar. Het leuke is dat als ie hem weggooit of zegt dat ie daar niks mee te maken heeft, jij kan zeggen van: hou maar want de schoolleiding heeft ook een kopie. Toch apart hoor, kijk handvaardigheid is tenminste nog een vak waar je wat aan kan hebben maar gym dus absoluut niet. Tenzij je natuurlijk die kant op wil maar dan krijg je sowieso een aparte opleiding daarvoor. Raar mannetje die gymleraar, ik had zelf ook een eigenaardige man. Nou succes ermee en laat je zeker niet dwingen. Gezondheid gaat boven alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De cijfers 'achter de streep' tellen vaak wel mee, maar alleen het gemiddelde van de cijfers. Dus tenzij je al heel slecht staat voor de rest van je vakken, laten ze je echt niet zitten op gym.
Nee, dat kan hij niet. Als jij een medische reden hebt om niet mee te gymmen, moet hij daar rekening mee houden. Vraag een briefje aan de dokter, als hij dan nog geen rekening met je wil houden, moet je het met je klasseleraar bespreken. Of je laat je ouders even opbellen.

Als er nou echt helemaal niks mee aan te vangen is, kun je ook nog altijd 2.8 km. gaan wandelen onder het motto 'dit is zo snel als ik kan' (deed ik vroeger ook altijd, met inspannings-astma, en dan kreeg ik een 6-)