Waarom z'n surfpakken bijna altijd zwart?

Je zou toch denken dat het de warmte opneemt en het dan nog warmer word. Zeker als het een zonnige dag is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.3K
Amadea
12 jaar geleden
Jij bent wel héél erg bezig met dat surfpak, ben je soms een fobie aan het ontwikkelen? Je kunt het veel beter met rust laten!

Antwoorden (3)

Surfpakken zijn ook in andere kleuren verkrijgbaar. Maar dan val je heel erg op. Dus misschien willen vooral beginnende surfers met gestuntel niet van verre "uitgelachen" worden. :-)
Verder zijn de pakken juist bedoeld om warmte op te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden wetsuits gemaakt voor surfers, maar ook voor duikers. Voor duikers is zwart beter, omdat ze daarmee de vissen niet wegjagen. Waarschijnlijk is de kleur zwart voor surfpakken ontstaan doordat men gewoon dezelfde materialen gebruikt. Tegenwoordig zijn er natuurlijk veel meer kleurvariaties te krijgen.
bamibal
12 jaar geleden
Wetsuits kunnen meerdere kleuren hebben. Zwart houd je echter net wat warmer dan lichte kleuren. Uiteindelijk is dat toch de reden dat je een wetsuit gebruikt. In warme klimaten zie je niet voor niks dat surfers gewone zwemkleding dragen ipv volle wetsuits. Als het warm genoeg is (en dan vooral het water, niet de lucht want een zonnig dag betekend niet dat het zeewater ook warm is) heb je geen wetsuit nodig. Daar komt nog bij dat je op een mooie zonnige dag zonder wind ook weinig golven hebt. Die wind die voor golven zorgt koelt je ook enorm af. Een beetje surfer gaat niet op het strand liggen maar is op het water en zeewater kan je in koelere klimaten gevaarlijk snel afkoelen.